• caln

Din bästa amnings-bh??

Efter mitt första barn hade jag mycket problem med mjölkstockning. Tålde inte en bh med minsta lilla skav eller tryck. Slutade med att jag fick gå utan bh vilket inte är så skönt/praktiskt i amningstider...
    Nu vill jag att du ger mig ett tips på en riktigt bra amnings-bh! Vill ju prova igen den här gången.

• Svar på tråden Din bästa amnings-bh??
  • cherrydarling

köpte min på lindex för 169 kr och hittils har den vart skön att ha på sig..

• Irma77

Jag köpte faktiskt en vanlig bomullsbh utan bygel på KappAhl. Jättemjuk och lätt att vika ner vid amning.

• pigglet

Ammade de första 2 barnen drygt ett år vardera. Och var för snål för att köpa mig riktigt bra bh:ar, köpte flera billiga på hm i stället. De satt inte alls bra...

Sist gick jag till en riktig (svindyr) "bh-affär" och fick mycket proffsig hjälp. Jag berättade vad jag ville ha för typ av bh, och hon tog fram lite olika modeller och kollade hur de satt. Köpta 2 dyra, bekväma - och kastade mina gamla...

• modestyonly

Jag köpte på apoteket en mjuk bh som egentligen är till för att ha efter bröst operationer! Den är skön, mjuk, håller fast lagom och går lätt att dra ner eller upp när man ska amma! Jag avskyr såna där knäppningar som man behöver 3 armar för att kunna få ihop!!

Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • Mysaaan

Har du vägarna förbi Ullared och Gekås kan jag rekommendera deras amningsbh:ar för typ 89:-, jag tycker att dom är bättre än mina från Triumph!

• Mrs K

Min favorit är köpt på lindex men är av märket triumf. Inga bågar, inga sömmar som skaver, bara mjukt lite "strechigt" tyg över brösten. Och den går att tvätta i 60 grader. Den gillar jag

• nano

BH-topparna från apoteket tyckte jag om, kostar bara runt en hudralapp så det är ju värt att prova. Sen håller jag med "älsklingsbarn" gick till en BH-affär och bad om hjälp. Köpte en som satt jättebra och den kostade ändå som en amningsbh på Lindex/HM (ca 250kr)

Hade köpt en billig innan som jag använde en gång sen fick jag veta av en barnmorska att använda den var bästa sättet att få mjölkstockning på...

• Mrs K

Mrs K skrev 2009-01-25 20:10:37 följande:

Min favorit är köpt på lindex men är av märket triumf. Inga bågar, inga sömmar som skaver, bara mjukt lite "strechigt" tyg över brösten. Och den går att tvätta i 60 grader. Den gillar jag
    Såg på mysaans inlägg nu att jag stavat fel till märket men jag tror du fattar
  • Blindness

Jag köpte "dyra", märket Abecita, jättesköna!

»-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Soya

*kollar etiketten* Det är en Triumph Mamabel Comfort N (triumph.timarco.se/Product2503b24e-4d0a-491b-b883-18a351ab977d.aspx)

Har två vita (well, nu är de mest grå...), de är jättesköna! Lätta att knäppa/knäppa upp med en hand. Lite irriterande bara att jag inte fick tag i någon svart i min storlek, men jag letade i butik och tänkte inte på att kolla webben...

Även denna ska vara bra: triumph.timarco.se/Product03aa83ac-7329-4c45-9faa-7e9d86db7f4f.aspx

Svar på tråden Din bästa amnings-bh??