• annie29

Är en bäddsoffa obekvämare att sitta i, än en vanlig soffa?

Ska köpa en soffa,men känner att de skulle kanske vara bra med en bäddsoffa,men har fått för mig att det är obekvämare att sitta i en bäddsoffa än en vanlig.
    Håller ni med mig?

För soffan kommer att användas varje kväll framför tv nämligen,så den måste vara bekväm!

Är det nån som har nå tips på en skön sittsoffa som är en bäddsoffa oxå?

• Svar på tråden Är en bäddsoffa obekvämare att sitta i, än en vanlig soffa?
  • saltflingan

Ja, jag tycker att man sitter obekvämare i en bäddsoffan. Den har inte samma botten som en vanlig soffa, utan är ofta hårdare.

• Thursday

Jag har hittils aldrig träffat en bäddsoffa som är lika bekväm som en vanlig soffa. Så vi köpte helt enkelt en vanlig soffa OCH en extrasäng på Ikea. Så jobbigt var det inte att plocka fram den ut källarförrådet.

• LeWi

Bäddsoffor är ju rätt ofta både obekväma som soffor och som sängar tyvärr...

Ikea har en som är rätt ok dock - Ektorp. Mina föräldrar har hörnbäddsoffan och den är rätt mysig att sitta i och helt ok att sova någon natt i ibland.

I reject your reality and substitute my own.
  • levelivia

Vi har letat bäddsoffa länge nu men ännu inte hittat någon som är bra både att sitta i och sova i. De flesta är hårda pga. man sitter på en tunn dyna ovanför liggdelen. Det är dessutom svårt att hitta bäddsoffor med modernt utseende tycker jag. Den som var bäst att sitta i hittade vi på Europamöbler, en svart sammetsliknande soffa med kuddar i guldigt tyg. Lite väl glammig för oss dock och inget bra att sova i heller. Vi letar vidare men har någon ett tips på bra och bekväm bäddsoffa att sova i varje natt så tas förslag tacksamt emot.

• Göteborgsbruden

Vi har bäddsoffa å den är ganska obekväm att sitta i ja, ska köpa ny snart(ej bädd) tack å lov!

(¯`°?.¸♥ Mamma till Freja ♥¸.?°´¯)
  • Gotlandsunge

Jag har en bäddsoffa (från ikea) som jag tycker är skön att sitta i. Dock inte skön att sova i, men den funkar för några enstaka nätter.

• Butterscotch

Ofta är de inte lika bekväma att sitta i, men det finns undantag. Vi har en bäddsoffa från Mio, tror att den heter Cadiz, som både är skön att sitta och sova i. Kanonbra faktiskt. Just den modellen har utgått ur sortimentet tror jag, men de kanske har andra som är bra. Alternativt kanske du kan hitta en Cadiz på Blocket (om du nu tycker att den är snygg).

• Girlinthecity

De jag har suttit i är hårdare än vanliga soffor, och inte allt för sköna att sova i heller.

• Dalkulla74

Bäddsoffor är i regel hårdare än vanliga soffor. Vi har en från IKEA som vi dock tycker är helt OK att sitta i . Den heter något med "Mån-xx" har jag för mig, finns i beige och grå, med schäsong på någon av sidorna, med andra ord modernt utseende. Den är hård att ligga på, har köpt 2 extra 70-madrasser från Jysk att lägga ovanpå och det funkar fint enligt de nattgäster vi haft

• annie29

Tack för era svar,kanske är bättre att köpa en vanlig soffa och ha en enkel extra säng att ta fram!

• Dalkulla74

Maria222: Det är den vi har med . Tycker att man sitter bra i den, ryggriktigt så att säga men den är absolut skön ändå för det, men jämför man mjukhet med en vanlig soffa så är den ju hårdare. Men mig gör det ingenting, vi är jättenöjda med den!

• vem bryr sig

Vi köpte för några år sedan en bäddsoffa från mio som vi tyckte var snygg och jätte skön, visste inte ens när vi provade den att det var en bäddsoffa. så visst finns det sköna bäddsoffor även om dom är få. och den vi köpte var rätt så dyr med.

• Maria222
    Dalkulla74 skrev 2009-01-26 06:46:54 följande:
    Maria222: Det är den vi har med . Tycker att man sitter bra i den, ryggriktigt så att säga men den är absolut skön ändå för det, men jämför man mjukhet med en vanlig soffa så är den ju hårdare. Men mig gör det ingenting, vi är jättenöjda med den!
    Ja det är sant, den är nog lite hårdare än en vanlig soffa, men det gör inte mig något heller
    Mamma till Kevin född 0706.
Svar på tråden Är en bäddsoffa obekvämare att sitta i, än en vanlig soffa?