• katlaett

Svärt att få till knipet - någon som har några bra tips?

Jag kniper varje dag men tycker ff efter tio månader och besök hos uroterapeut att det är svårt att få till det rätta knipet?

Är det någon som har tips på hur du gör och tänker när du kniper?

• Svar på tråden Svärt att få till knipet - någon som har några bra tips?
  • Josefine 85

jag började med att knipa av strålen varje gång när jag gick på toaletten.
    Det är värt ett försök

• camomille

jag köpte smartballs och började träna med, kände stor effekt efter bara några veckor.

• sara1981

Fick du ingen hjälp hos uroterapeuten? Ska du tillbaks dit? Hon/han är nog den som kan hjälpa dig bäst. Be att hon/han känner så att du verkligen hittar rätt teknik.
    Jag vet hur svårt det är!

• lastchristmas

Låtsas att du har gas i magen och inte vill släppa ut den just nu Börja alltså knipet bakifrån och jobba dig framåt. När du kniper ska hela apparaturen liksom sugas uppåt, från anus till slida. Knipkulor är bra för att hitta rätt muskler (sitter med mina as we speak

• pojkens

som ovantsående säger, bakifrån och framåt. Det är dock inte så bra att öva på toaletten med kissstrålen för då kan man få problem i längden. Man kan ha det som kontroll sa de till mig. Kan man knipa av den har man koll på muskulaturen men man ska inte träna varje gång där!! Tänk även att du ska dra slidan uppåt liksom, som en hiss. För den har haft en massa tyngd nedåt och behöver nu stärkas så att den orkar lyfta uppåt.

• mama no1

Ja precis, som ett blixtlås sa min sjukgymnast. Börja bak och arbeta dig fram

• Toka2

"Dra ihop musklerna som ett blixtlås, bakifrån och fram. När blixtlåset är stängt, tänk dig en ärta i urinröret. Pressa ärtan ända upp i urinblåsan, håll tre sekunder, släpp sedan ner den, och öppna blixtlåset långsamt."

Så lärde jag mig

En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • katlaett

Jag får till det där blixtlåset och ärtan, men sen så sa min uroterapeut att man även ska slappna av i bukmuskulaturen. Det är där jag har mitt stora problem, hur i helsike kan man slappna av i bukmuskulaturen samtidigt...

• sazzia

knip i kom muskeln kring rumpan förtsätt sedan framåt och sedan uppåt, lite tjorvigt kolla på knipkulor.se

´jag köpte knip kulor o det har verkligen gett effekt kan jag lova=) så det rekommenderar jag varmt

Svar på tråden Svärt att få till knipet - någon som har några bra tips?