• LPW

DHL tracking number

Jag väntar på ett paket från en butik i Kanada, men blir inte klok på DHLs tracking system- någon som vet hur det fungerar? Jag har fått ett "tracking number" och då jag går in på DHLs svenska sida finns inte min försändelse alls. Tittar jag på den kanadensiska sidan så står det "waybill status": "electronic pick-up event" och sedan orten som mitt paket skall skickas från (samt datumet då försändelsen skulle gå iväg). Går jag in på den amerikanska sidan (gjorde det av misstag) så levererades mitt paket 2004... Skall man tolka detta som att paketet fortfarande finns i Kanada eller behöver jag något annat nummer för att söka efter paketet här i Sverige? Någon som vet hur det fungerar?

• Svar på tråden DHL tracking number
  • LadyMarmalade

jag har fått paket via dem och det har aldrig varit problem med att se exakt var paketet befinner sig?

Inte heller med Baxglobal...

är du på rätt ställe och söker?

• LPW

Jag gick in på www.dhl.com och valde land dvs Sverige alt Kanada (och USA då jag inte tänkte mig för) . Sedan sökte jag på "waybill number" och fyllde in mitt nummer (10 siffror).

• julmusten

Det star inte in transit eller nat sant nagonstans????

Pa UPS och Fed-Ex sidor sa brukar stad och datum betyda att det har blivt picked up. Sen star det aven var, nar och hur det har mellanlandat, eller om det ar in transit frams till det har blivit levererat och signat av for!!!

Kan du inte e-maila nagon fran DHL och se vad de sager?? Eller ringa?? Jag ringer jamt, (fast det ar fruktansvart jobbigt att komma forbi alla de dar himla nummrena man maste trycka forst. Hos Fed-Ex skall man saga representative snabbt som ogat sa att man far prata med en manniska).

• julmusten

Skrev du in ditt nummer i den lilla rutan till vanster om Waybill number??? Det ar dar du trackar det verkar det som.

• julmusten

Det kan ju vara sa att det inte har skickat i vag det annu, eller att det inte har blivit upp-plockat annu!!

• Smajla

Kan du testa att skriva in det i denna ruta och tryck på go?

• LPW

"Mitt" paket verkar ha/ha haft tre olika status:

1) 2005-08-05 14:52 Ground System THUNDER BAY
    2) 2005-08-05 14:52 AF ARRIVED FACILITY THUNDER BAY
    3) 2005-08-05 00:00 ELECTRONIC PICK-UP EVENT THUNDER BAY

Det som är konstigt är att exakt samma nummer finns för en försändelse (om man väljer USA istället för Kanada) som har status: Delivered on 5/7/2004 9:52 am
    Delivered to Receptionist

Ännu mer märkligt är att mitt paket verkar ha hämtats upp, men alltså inte gått vidare...

• julmusten

Ja, det skall ju till Sverige sa det sitter sakert och vantar pa ett flygplan i tullen i Kanada!!!

Jag skulle tro att det gar fran botten och upp, sa den som star forst ar det senaste som har hant!!! Det sitter i Ground System i Thunder Bay och vantar.

• LPW

Undrar hur länge det kan bli sittande där... Känner mig lite lagom "hispig" för det är första gången jag beställt något på det här viset och jag har alltså ingen som helst aning om hur det fungerar... Tur att det finns snälla människor på FL som kan lugna mig- TACK!

• Smajla

5 augusti är ju några dagar sedan och det händer att det tar ett tag innan det uppdaterats. Så det kan ju faktiskt vara så att det har lämnat Thunder Bay och är nån annanstans men inte är uppdaterat i datasystemet ännu. Så ta det lugnt, det kommer.

• clart04

Ibland händer det att andra fraktbolag används innan DHL tar över. Du kommer troligtvis kunna söka paketet när det landar i Holland eller någon annan Europeisk hub.

• LPW

...Men är det inte märkligt att man kan hitta en försändelse med samma nummer som levererats i USA 2004?!

• julmusten

De anvander nog om nummer lite hipp som happ!!! Tank ocksa pa att Kanada kan vara upp till 9 timmar bakom Sverige, sa det kan ta lite tid!!!

• LPW

Nu har paketet lämnat Kanada och har nyligen anlänt till DHLs anläggning i Cincinnati. Hoppas att det skickas vidare till Sverige snart...

• Smajla

Se där -- det händer grejer! Skönt att du kan följa det, vet att väntan kan vara lång....

• LPW

Det är ju faktiskt ganska roligt att följa paketet ! Nu är det i Wilmington, OH.

• Smajla

Ja, det är inte dumt faktiskt!

Svar på tråden DHL tracking number