• annamaria06

Snitt eller inte?

Hejsan! Jag är i v 34 och har börjat och oror mig jätte mycket inför förlossningen. Min förra förlossning fick jag en sfinkter ruptur grad 4 pga att de fick ta ut min dotter med sugklocka pga svaga hjärtljud. Vill helst inte ha snitt för att de verkar vara så svårt efter med yft och att de gör ont så lång tid efteråt. Undrar nu om hur sent in i graviditeten som man kan få bli beviljad snitt eller komma på samtal med en läkare. De känns som man väljer mellan pest eller kolera.

• Svar på tråden Snitt eller inte?
  • Petronilla

Vad jobbigt det låter. Men jag skulle kontakta BM imorgon och börja prata med henne.

Själv har jag gått igenom två förlossningar och behövt sys båda gångerna med ett par stygn. killarna har haft lite bråttom helt enkelt.

Den här gången ser jag fram emot förlossningen och jag är jätterädd för att något ska hända så att jag måste snittas.

Men det är sånt som händer det med och då får jag väl ta det som det kommer.

Lycka till!

• kiron

Jag har varit i din sits, är nu i v 38+0!
    Om 8 dagar får jag snitt.
    Jag gjorde för och nackdels listor. Pratade m bm från inskrivningen o hon skickade mig till KLARA gruppen på förlossningen. Vi beslutade tillsammans m DR att snitt e det bästa för mig!
    Är inte orolig för att det ska göra ont, sist hade jag skitont oxå.
    Som sagt pest el kolera!Lycka till!!!!

Hugo 070421 & busen i magen som kommer snart!
  • Nettis71

Jag fick sfinkter ruptur 3:dje graden när jag födde min dotter och hade j-ont i flera veckor. Valde snitt när sonen föddes och hade förväntat mig mycket värre. Hade ont(ej j-ont) i två dagar efter snittet och kände av det i ett par veckor, men inte ont och kunde gå på toa utan problem mm. Tyckte att snittet och allt runt om kring var ingenting jämfört med rupturen. Prata igenom med en läkare så kommer du nog fram till vad som är bäst för dig. Lycka till!

Svar på tråden Snitt eller inte?