Konstigt vid ersättning från Trygg Hansa vid autism, nån som varit med om samma?
Jag bara undrar om detta hör till vanligheten, för jag tycker det är lite konstigt.
Har en son med autism, har Trygg Hansa barnförsäkring på honom, med Trygga Barn Plus.
Den ska ersätta autism med ett engångsbelopp, om man tecknade den innan 6 månaders ålder.
Vi tecknade den när sonen var 1 månad gammal så så långt är ju allt okej.
Ringde för en evighet sen till TH och handläggaren kunde ge ett förhandsbesked om att vi skulle få beloppet utbetalt, för vi uppfyllde alla villkoren.
Men, sen ville hon ju ha in journalen från Habiliteringen där diagnosen stod, och det är ju klart.
Men hon ville också ha in journalen från den som remitterade (Barnmottagningen) samt BVC?
Jag fattar inte varför?
Vad har bvc:s journal med saken att göra?
Dessutom tar det en himla evighet för dom att handlägga detta.
Jag bara undrar hur det har varit för er som fått ersättning för samma eller liknande (eller känner nån som fått det).
Hur har det gått?
Nåt krångel?
Är så himla nervös att de ska börja tjafsa och hitta nån fjantig omständighet som säger att vi inte ska få pengarna.
(känner mig fjantig som nojjar över detta då pengarna är strunt i sammanhanget, men ändå, om man förväntat sig något så....)