• Lilith74

Hur små mynt dammsugar ni upp?

Man dammsugar - och hör ett distinkt rassel i dammsugarslangen. En peng har dammsugats upp. Men hur stor ska pengen vara för att man ska orka ta isär dammsugaren och rota fram pengen? Gör man det för 50 öre? 1 krona? 5 kronor? 10?
    Jag skulle nog göra det för 1 krona, men aldrig för 10 cent, som ändå är 1 krona fast i euro. Jag skulle absolut jobba för att få fram en 5-krona, men tveksamt för 50 cent.

Detta skulle vara en omröstning men jag vet inte hur man blir plus-medlem så jag frågar ändå.

• Svar på tråden Hur små mynt dammsugar ni upp?
  • Leilani

Jag rotar inte i skiten för mindre än en femma!

• evita

jag skulle inte öppna påsen för något svenskt mynt...

• Linkan71

En tia skulle jag nog orka bry mig om

• Linsen

Med tanke på hur svindyra dammsugarpåsar är vill det till att det är en sedel som råkat hamna i påsen för att jag ska riva sönder den dyra påsen.

• LittleSunshine

Hahaha, intressant fråga!

Jag är både lat och rädd för vad som kan finnas i dammsugarpåsen så det hade fått vara sedlar för att jag skulle göra ett ingrepp där

• LadyMarmalade

inte för allt guld i småland

Mina pengar skräpar inte på golvet och är det barnen eller hubbie som dräller får de skylla sig själva

Gäller allt som går i dammsugaren och som ligger på golvet mina dammsugar dagar...det vet de allihop och jösses vad effektiva de blir när jag kör igång åbäket

• Leilani

Fast om det skulle rassla till och man inte hann se vad det var skulle man ju kunna bli orolig att det var ett örhänge eller nåt annat värdefullt så då skulle det nog likförbaskat sluta med att jag låg där och rotade i påsen...

• Glowstar

Tror det skulle krävas en sedel för besväret

• Lilith74

En följdfråga blir: För hur litet mynt böjer man ryggen? Om det ligger en 50-äring på golvet och man närmar sig med dammsugaren, tar man upp pengen eller suger upp den?

• LittleSunshine

Nej så rik är jag inte att jag suger upp pengar med flit. ''Alla bäckar små..'' är är mitt motto

• Mariaterese

nej jag brukar blunda om jag dammsugat upp nåt..
    sambons plektrum åker in titt som tätt....

• Lilith74

Jag anstränger mig för att dammsuga upp 1 cent och 2 cent (bor i Euro-land) och HATAR de värdelösa pengarna som flyter omkring.

• Baronessan

Skulle aldrig suga upp pengar medvetet, men jag skulle inte öppna påsen och rota för nåt mindre än en sedel...

Har lyckats suga upp mammas armbandsur en gång av misstag och trodde det var ett (eller flera) mynt tills mamma började leta efter klockan... Kom då ihåg det där rasslet och fick öppna påsen - och visst var det klockan jag lyckats dammsuga upp!

• ahlcec

Nänänä, här rotas det inte bland spindlarna och skalbaggarna och allt vad det är jag dammsuger upp. Inga mynt i världen får mig att göra det!
    Fast skulle jag dammsuga upp något allvarligt, typ min ring eller en av J's slipsar eller min lilla bebis eller så, då skulle jag väl göra det. Fast inte utan att vara äcklad..

• Tini

Det skulle krävas en 100lapp!!! Absolut inget under det!

Svar på tråden Hur små mynt dammsugar ni upp?