Svar på #6
Ja seriöst. jag grät så att tårarna sprutade

komiskt i efterhand, men inte roligt få, det tog flera veckor innan det hade läkt helt.
tamate skrev 2009-01-26 14:00:43 följande:
seriöst? måste ju gjort skitont.
Så gjorde moin mamma på mig när jag var liten har hon berättat, jag slutade faktist att bita efter ett tag.
MalinBN skrev 2009-01-26 10:19:45 följande:
Min son gjorde likadant när han fick sina första tänder vid omkring 7 månader. Fick detta råd av en erfaren amningsbarnmorska: när han biter, så stick in fingret (så att vakuum släpper) och ta ut tutten ur munnen på honom. Säg bestämt Nej. Efter ett tag kommer han att förstå att bita = ingen tutte. (När du sagt nej och markerat kan du givetvis fortsätta att amma igen tills han är mätt. Det lilla avbrottet räcker). Var konsekvent. Första gångerna jag gjorde så tittade min son på mig med en trulig uppsyn som "Va ere med dej nurå!" men efter ett tag "lärde" han sig mycket riktigt och det blev slut på bitandet. Jag ammade honom sedan till han var 14 månader och hade _många_ tänder. Det kändes lite läskigt först att sätta en gräns (om än en mild sådan) för en sån liten, men jag märkte att han inte for illa av det. Tvärtom var det en förutsättning för att kunna fortsätta amma. Lycka till!