• LAV0LINA

Ångest - vad göra med sällskapssjuk katt när man åker in till förlossningen??

Ni som har (en) innekatt - hur löste ni det när ni åkte in till förlossningen?

• Svar på tråden Ångest - vad göra med sällskapssjuk katt när man åker in till förlossningen??
  • LeWi

Tja om ni tror at ni kommer bli borta länge får ni väl be någon komma förbi och ge katten mat och så.
    Just den sällskapssjuka biten - ja, vår katt fick helt enkelt överleva.

I reject your reality and substitute my own.
  • LAV0LINA

Katten överlever säkert, det är nog jag som kommer lida mest av separationsångest.
    Har rätt långt till förlossningen så man åker liksom inte hem förräns man åker hem liksom..

• felicityporter

Jag föreslår att du redan nu hör dig för inom din närmsta bekantskapskrets/familj redan nu och frågar lite snällt om de kan tänka sig vara kattvakt när ni åker in. Självklart kan kissen vara ensam några timmar, men om ni blir borta över ett dygn så måste ju katten ha tillsyn.

• Chivasreal

LAV0LINA skrev 2009-01-26 07:55:07 följande:

Katten överlever säkert, det är nog jag som kommer lida mest av separationsångest.Har rätt långt till förlossningen så man åker liksom inte hem förräns man åker hem liksom..
    Förstår dig jag hade så när jag låg på sjukhus med min hund men han hade nån hemma men usch vad det va jobbigt å lämna han.
  • LAV0LINA

Ja, men självklart - om det hade handlat om en arbetsdag eller liknande så lämnar vi ju honom hemma såklart.
    Men eftersom förlossnignen finns så långtborta kommer vi mest troligt att vara kvar där (utan att sambon far hem nån sväng -det lönar sig inte ekonomiskt, billigare att i så fall bo på patienthotell).
    Och antagligen lär man stanna kvar nån natt eller två eftersom det är första barnet.

felicityporter skrev 2009-01-26 08:05:52 följande:
    Jag föreslår att du redan nu hör dig för inom din närmsta bekantskapskrets/familj redan nu och frågar lite snällt om de kan tänka sig vara kattvakt när ni åker in. Självklart kan kissen vara ensam några timmar, men om ni blir borta över ett dygn så måste ju katten ha tillsyn.
Svar på tråden Ångest - vad göra med sällskapssjuk katt när man åker in till förlossningen??