• Anonym

någon som jag som tänker på andningen så det blir jobbigt att andas??

jag vaknar varje morgon med extrem ångest som gör att jag måste andas djupa långa andetag.. sen fastnar jag på att tänka på det.. och då blir det jobbigt att andas.. och det kan sitta i en hel dag..

• Svar på tråden någon som jag som tänker på andningen så det blir jobbigt att andas??
  • Tifastar

Hade så förr innan jag fick mediciner. Inte för att det satt i en hel dag men det satt i tills jag blev distraherad av något annat så att jag glömde bort att tänka på andningen.
    Sjukt jobbigt så jag förstår dej.

• Anonym

jag ahr fått så nu på invänjningen av medicinen.. sjukt jobbigt.. och har en hemsk ångest..

• Tifastar

Hoppas att medicin hjälper dej... det kan tyvärr ta ett bra tag innan dom hjälper så sluta inte med dom! För mej tog det nog 1,5-2 månader

• tulipanrosen

Har hållit på sådär jag med fast jag inte har ångest utan bara tänkt andas typ som man ska. Blivit helt fixerad och sen gått och försökt jäspa hela tiden för att det ska gå bort.
    Mitt råd är att hålla andan. Andas inte alls. Då sköter kroppen om det så att du andas normalt igen.

• Anonym

okej..ska jag försöka hålla andan tills kroppen skriker efter luft?

• tulipanrosen

Ja, typ.Och samtidigt läsa ngt intressant eller så, då distraherardu sig själv med.

• Anonym (ångestbarn)

jag lider av panikångest, dock inte alls lika ofta längre, men ibland får jag sådär jag också. jag börjar tänka på hur jag andas och då blir det jättejobbigt att andas! jag förstår inte varför det blir så, och det är inte i samband med panikångesten. nu får jag panikångest kanske 1-2 ggr i månaden (från 7-8 ggr om dan) men tänker på min andning lite nu och då och får då svårt att andas..vad beror detta på? någon som vet?

• Anonym

Har likadant, men var oftare förut...

Svar på tråden någon som jag som tänker på andningen så det blir jobbigt att andas??