• Fru Martnell

Hur högt upp ska livmodern sträcka sig i början på v 16 ?

Jag låg på rygg i morse och tyckte mig känna livmodern ända precis över naveln ?? Man kan ju känna om man ligger och känner tills det tar stopp med fingrarna. Men det kanske inte stämmer.. ?? Eller är den så stor redan ??

• Svar på tråden Hur högt upp ska livmodern sträcka sig i början på v 16 ?
  • Cornbread

den sträcker sig inte upp till naveln än nej

• böna nr3

Titta in på min sida, där har jag en bra länk som visar vart livmodern når i olika veckor:)

• lappstockholmska

Jag var hos bm i fredags 16+0, då var min livmoder en och en halv fingerbredd nedanför naveln, precis lagom för tiden enligt min bm.

• Cornbread

den är vid naveln ungefär i vecka 20

• lammet

Har du varit gravid förut? Jag tror inte det är omöjligt att du känner den så långt upp. Mina magar har alltid växt supersnabbt tills v.20 ungefär då det har lugnat ner sig!!

• Cornbread

magen växer olika snabbt på alla , men inte livmodern

• lammet

fast min livmoder sträckte sig till naveln i v.17 och BM sa att det kommer lugna ner sig, den har bara växt snabbare än generellt.

• Flicka88

Jag var hos min BM idag och min livmoder sträcker sig upp till naveln. Är i v. 16 (15+0).

• GullpuckotMe

Det där hur långt upp livmodern ligger är nog väldigt individuellt. men oftast är den väl uppe vid naveln i vecka 20.

men det e ju olika för alla. min mage e liten. ett par centimeter under naveln ligger min 17 veckors livmoder som det ligger TVÅ bebisar i.

• malmö07

Var hos bm igår (15+2) och min livmoder sträcker sig precis under naveln, så det är nog väldigt individuellt.

• nyfikna mamman

Cornbread skrev 2009-01-26 10:47:00 följande:

magen växer olika snabbt på alla , men inte livmodern
    Men det beror ju på hur lång man är. Min mage syns direkt och jag är verkligen inte lång mellan naveln och blygdbenet i vanliga fall. I början står det att man kan känna livmodern tio centimeter nedanför naveln. Tio centimeter nedanför min mage är blygdbenet. Alltså måste det ju vara någon form av median. Jag är i v 18 och jag känner livmodern en bit ovanför naveln. Vi ser ju olika ut allihop!
Svar på tråden Hur högt upp ska livmodern sträcka sig i början på v 16 ?