• xxmeyaxx

Vad är egentligen problemet med barnarbete?

Vad är det egentligen för fel med barnarbete? Jag menar, barnen lär sig tidigt om att man måste arbeta för att överleva! Jag tycker att det är en bra fördel att lära barnen detta. Det är ju så livet ser ut..

Min son gör allt här hemma. Jag menar, han får mat och husrum.
    Inte mer än rätt att han gör någonting för att hjälpa till, eftersom han, enligt papper, är för liten för att gå ut på arbetsmarknaden. Så han får syssla med hushållsnära tjänster. Svart så klart..

« Feel the magic of Meya »
  • Svar på tråden Vad är egentligen problemet med barnarbete?
  • xxmeyaxx

Jag har inte kommit på den tanken än. Det kan ju faktiskt vara rätt bra. Hmm.
    Tjäna lite extra cash så där.. Jag alltså. Jag måste ju få lite betalt, eftersom han isf kommer tillhöra min firma. Han kan få 5% av det.

Annars kanske jag kan starta eget om hur man lär sina barn att städa så bra som min.

• Tecken

Folk är bara avundssjuka för att en del lyckas få jobb i finanskrisen!

• xxmeyaxx

Ja, exakt! Säkert bara därför som barnarbete inte är okej.

"De yngre snor våra jobb", heter det nu.

• xxmeyaxx

Ja, jag tycker det också.. 5% är bra..

• JAG är BÄST

5% är ju en förmögenhet tycker jag.

Men får ju aldrig några procent då man jobbar vitt

Men svart gå allt att fixa

• xxmeyaxx

5% får han om han gjort ett riktigt bra arbete..
    annars blir det mindre.

• BebisVagga

nu ser jag att tråden i e sandlådan, men jag tycker faktiskt ÄRLIGT.. vad e det för fel att barnen kanske dukar av bordet eller sköljer av sin tallrik o lägger den i diskmaskinen.. eller att den får hjälpa till och plocka undan..?! helt ärligt alltså.. det ser inte jag som barnarbete utan det e väl sunt förnuft att hjälpa till hemma och plocka undan efter sej!

visserliggen ska dem såklart ha kommit upp i 3-4 års åldern för att fatta att plocka undan

Svar på tråden Vad är egentligen problemet med barnarbete?