• lerumstessan

Lite kiss efter toabesök!

Hej!

Jag undrar om detta är vanligt eller om det bara är jag. Många gånger när jag vart på toa och kissat så när jag reser mig upp och tar ett par steg så kommer det några droppar till som jag får gå tillbaka och torka bort. Vad beror detta på? Jag gör knipövningar varje gång efter jag kissat ett par stycken och jag sitter även kvar och verkligen låter allt komma ut.

Jag har haft detta någon enstaka gång som icke gravid men nu när jag är gravid kommer det oftare och oftare. Vecka 16 på onsdag. Kan man göra något åt detta äckliga problem?

~¤~Äntligen! BF 090718~¤~
  • Svar på tråden Lite kiss efter toabesök!
  • korven72

fortsätta med knipövningar, inte stressa på toan och bära trosskydd som du enkelt kan byta =)

• korven72

Ja, det är normalt... fostret trycker på urinblåsan =)

Många får även liknande problem efter födseln...

• Linblom

Ooja, vänta  bara tills du är i ca v.35 och bebisen börjat göra sig hemmastadd med huvudet mot urinblåsan! Har man suttit ett tag, reser på sig och är lite kissnödig känns det som urinblåsan ska sprängas på väg till toaletten, och så kommer det ändå bara 10 droppar! Så frustrerande! Finns tyvärr inte så mycket att göra åt...bara att hålla ut!

Har en liten Elvira född 070507 som ska bli storasyster i februari!
  • sinkadus

Skönt att läsa att fler har samma "problem"... Är i vecka 30, och var på toa tidigare och efter jag är klar och står och pratar med min man känns det som om jag kissar på mtig... Det kommer me urin och jag tror nästan att det är fostervaten, medan min man skrattar och säger att bäbisen antagligen trycker på blåsan.

Vad tror ni? Börjag vara orolig och kolla med BM eller är det vanligt att läcka lite urin till och med direkt efter ett toabesök?

Svar på tråden Lite kiss efter toabesök!