• VIXIE

Fånigt namn om man är född i maj?

Är det löjligt att döpa en tjej till Maia om hon föds i maj? Vad tycker ni? Det är inte bara därför vi ev tar det namnet, mormor heter Maia också.

Kram Vixie

• Svar på tråden Fånigt namn om man är född i maj?
  • mamma30

Jag tycker absolut inte att det är löjligt att döpa henne till det.
    Dessutom är det ett jättefint namn.

• Kix

Näe, jag tycker inte att det är löjligt alls... funderar också på det

• VIXIE

Jag gillar stavningen med i som min mammma stavar det. Har för mig att det är en eldgudinna eller nåt nånstans i från.

• Vero

Det är ju ingen som vet när hon är född när de träffar henne första gången om de inte är nära vänner till er, och det är ju ett jätte fint namn!

• AnnaGBG

Det är jättefint. Min man avskyr det tyvärr men det har legat högst upp på min lista läänge. Absolut inte fånigt att döpa henne till det för att hon är född i maj!

• Vanna

Nej, det är absolut inte löjligt!!!! Dessutom stavar ni det jättefint.

• lilla ru

Hej, jag måste också säga att jag inte tycker det är minsta löjligt eller fånigt. Kör på ! Maja eller Maia är ett jättefint namn.

• AA aa

Jättefint namn. Roligt med släktnamn och det är u ett "riktigt" namn också, ingen kommer tänka på att hon är född i maj.

• Lilla C

kör på det!!! oh glöm inte att sjunga sången "När lillan kom till jorden, det var i maj när göken gol.. " ! Snygg stavning på Maia förresten!!!

• Alvi

.... då är det värre med ett av mina "fina" namn - Juni, men vårt barn är beräknad till 6 juli, vilket lika gärna kan bli just juni, o juli är lika fånigt, det.....
    Men Maia är mega-fint!!

• AmoresicA

eh, vad spelar det för kula ?
    är kanske värre...om hon blir uppkallad efter majaplanta..
    eller liknande, men så kan man ju inte tänka heller...

Maia är fint...

• Snara79

Vi har också tänkt så som ni. Föds hon i maj ska hon heta Maja...det är ju gulligt Så inte töntingt alls!

• HaltaLotta

Jag har också funderat på det, namnet Maia alltså, men vi har en katta som heter så så det kan ju bli lite knas...........

Svar på tråden Fånigt namn om man är född i maj?