• isano

Söker tips mot yrsel?!

Godmorgon! Har ännu en morgon tagit flera timmar på mig för att bli klar. Så fort jag tittar mig i spegeln vill jag bara trilla omkull. Får huvudvärk och känner mig allmänt yrslig i flera timmar. Någon som känner igen sig, och, har ni några knep? Kram isa

• Svar på tråden Söker tips mot yrsel?!
  • stormkatt

Prova med apotekets seaband eller kanske postafen - de rekommenderas främst mot illamående/åksjuka men kan kanske hjälpa även vid yrsel, eftersom det är balanssinnet som påverkas vid alla symtomen. Postafen är ofarligt att använda vid graviditet.

• isano

Tack för tipset, ska se om jag tar mig dit bara *pust*

• Pumpan81

kan vara vätskebrist
    vitamin brist
    testa med dextrosol, det funkar ibland för mig
    järnbrist
    saltbrist

• universalwoman

Vet du om ditt blodtryck är bra?
    Är det oftast om mornarna du känner sig yr?

• Setta

Jag hade nåt liknande för 3 veckor sedan.
    Jag vaknade o var fruktansvärt yr och mådde illa... kändes som om jag skulle falla i sängen o när jag var uppe kunde jag knappt röra på huvudet, kändes som det skulle trilla bak o av... usch det var fruktansvärt...

Åkte upp på sjukhuset o fick reda på att det var en "kristallsten" i innerörat som lossnat o orsakat yrseln... Fick medicin mot illamåendet o sen hem o vila.
    Han sa att det kunde ta uppåt 3 veckor innan jag blev bra och uppåt 3 år innan det försvinner helt...
    Jag får återfall när jag stressar eller e igång mkt....

Hoppas du blir bättre snart, det e inget kul m yrsel.
    Lycka till
    /Jessie.

• Auro

Först måste du ta reda på orsaken till yrseln.

• Tesan81

vatten vatten vatten, drick mer och ta de lungt sitt på säng kanten ett tag innan du kliver upp, de e mina bästa tips *lycka till*

• isano

universalwoman: Blodtrycket var väl bra, lite lågt kanske, på inskrivningen v 11. Det är bara på mornarna, men kanske i 4-5 timmar som yrseln håller i sig.

Ska nog ringa barnmorskan idag iaf..

• stormkatt

Lycka till, du ska se att det ger sig!

• isano

Setta: oj! Det finns alltså en mängd olika saker det kan vara. Själv är jag döv på ena örat vilket gör att mitt balanssinne aldrig har varit som det ska. Men jag har aldrig haft sånna här problem tidigare..

Tesan81: Har vattenflaskan alltid redo

• Tesan81

isano: jag är halvdöv på ena örat och de har ställt till en hel del med yrsel så där kan problemet ligga, men som sagt ta de lugnt och andas djupt och res dej aldrig fort osv.

Svar på tråden Söker tips mot yrsel?!