Hjälporganisationer ger chefer miljoner i lön!!!!
www.aftonbladet.se/debatt/article4262935.ab
Det är så man mår illa!
Jag skänker inte till dem iaf,bara till Greenpeace och wwf.
Vet inte hur det är där förstås.
www.aftonbladet.se/debatt/article4262935.ab
Det är så man mår illa!
Jag skänker inte till dem iaf,bara till Greenpeace och wwf.
Vet inte hur det är där förstås.
Det har varit på tapeten förut, men inte har det blivit nån bättring. jag skänker bara pengar till Läkare utan gränser, kan till och med tänka mig att jobba för dem.
Är man ansvarig för miljardbelopp och sådana stora organisationer så tycker jag inte de lönerna som presenteras är så höga.
CarlS skrev 2009-01-26 20:31:56 följande:
Jag har inte läst artikeln, så jag kommenterar enbart trådens innehåll.
Att förutsätta att en organisation, vilken som helst, som omfattar miljardbelopp ska lyckas anställa riktigt duktiga människor men inte betala en konkurrenskraftig lön är orealistiskt.
Är man riktigt duktig och eftertraktad vill man oftast också ha en lön som motsvarar ens kunskaper. Vet man att man kan få miljoner i belopp någon annanstans gör man knappast jobbet gratis. Vill man ha de bästa cheferna får man också hosta upp en rejäl lön. Om lönen för toppcheferna är för låg kommer man inte att lyckas attrahera de riktigt kunniga personer man kanske vill ha.
Högsta chefen får 1 080 000. Det är faktiskt väldigt dåligt i sammanhanget. Jag förstår inte vad expressen ojar sig över, men har man inga nyheter får man skapa dem själva, även om det skadar en viktig och bra orgination som denna. Jag garanterar att chefen för expressen får mångdubbelt mer, och allt han/hon gör är att prångla ut skit till svenska folket.
Tyvärr har jag inte förtroende för någon hjälporganisation. Vilket drabbar behövande.
9o-konton är ingen garanti för att insamlingen är seriös.
Kontor i city kostar pengar, fina titlar likaså. Samma egoism som råder i samhället finns också hos dessa organisationer.
Jag skulle skämmas att ta ut årslöner i millionklassen. Dessa personer borde enl mig söka sig till andra arbeten.
Stämningen i samhället är kall och rå.
Det goda samället har raderats bort.
Vi som försöker och har kraft och vågar att vara ärliga får skit tillbaka.
bogartius skrev 2009-02-01 01:45:27 följande: