Paprika- mer onyttig än nyttig?
Är det någon idé att äta paprika?
Man har ju hört så mycket om all besprutning på just paprikor som ska vara så dålig.
Det går alltså inte att skölja bort giftet?
Är det någon idé att äta paprika?
Man har ju hört så mycket om all besprutning på just paprikor som ska vara så dålig.
Det går alltså inte att skölja bort giftet?
vet ej men det finns väl ekologiska? eller?
mm har också hört att paprika och vindruvor är det mest besprutade i frukt och grönt disken!
Själv undviker jag paprika,känns inte så bra att veta :/
Näringsvärden:
Grön: Energi 17 kcal/72 kJ, Vatten 93 g, Protein 0,8 g, Fett 0,1 g, Kolhydrater 3,3 g varav Kostfiber 2,0 g, Kalium 173 mg, C?vitamin 115 mg.
Röd: Energi 27 kcal/115 kJ, Vatten 91 g, Protein 1,1 g, Fett 0,2 g, Kolhydrater 5,2 g varav Kostfiber 1,9 g, Kalium 218 mg, C?vitamin 200 mg.
Jo, det finns det ju såklart.
Men på våran lokala lilla icabutik finns det inte så stort utbud av ekologiskt,
efterfrågan är för liten.
Tyvärr.
jaha.....jag som känner mig jätte nyttig när jag drygar ut maten med lite paprika......
Man kanske inte skall äta det om man är gravid då?
Jag såg på oprah (tror jag att det var) en tidig morgon något om att man skulle tvätta alla grönsaker och all frukt med bikarbonat blandat med vatten om jag inte minns hel fel - då skulle man fy bort alla farliga besprutningsmedel.
Rätta mig om jag minns fel!
Fast det är ju bara på skalet iofs... Om själva frukten/grönsaken innehåller farliga medel den med så kan det ju kvitta hur mycket man än tvättar utanpå...
Tog jag död på tråden nu eller?
Typiskt att få läsa det nu när jag blivit så extremt sugen på grön paprika
Jordgubbarna som finns ute nu är också extremt besprutade.
Även på sommaren iof.
Om jag köper gubbar så får jag alltid kli i halsen. Plockar jag från trädgården så
känner jag ingenting..
Det får mig att undra hur bra frukten är egentligen!
Det är väl ungefär som med vindruvor: Skölj dom i kokhett vatten och kasta dom sen i farligt avfall