• Anonym

Säga upp ett abonnemang innan tiden löpt ut

Går det? Vi snackar om ett mobilt bredband.

• Svar på tråden Säga upp ett abonnemang innan tiden löpt ut
  • lunkentuss

Det tror jag allt man kan, men då får man en "straffavgift".

• Anonym
    himmelsflickan skrev 2009-01-26 20:26:04 följande:
    Det tror jag allt man kan, men då får man en "straffavgift".
    Som kan tänkas ligga på? ...
  • lunkentuss

Anonym skrev 2009-01-26 20:27:42 följande:

Som kan tänkas ligga på? ...
    oj, ingen aning. Vi sa upp ett teleavtal en gång "för tidigt" vilket kostade 600 kr som "straff".
  • Anonym

Du får nog betala för så länge du har bindningstid.

• Anonym
    himmelsflickan skrev 2009-01-26 20:29:31 följande:
    Anonym skrev 2009-01-26 20:27:42 följande: oj, ingen aning. Vi sa upp ett teleavtal en gång "för tidigt" vilket kostade 600 kr som "straff".
    Okej. Men sen slapp ni betala mer? det sas upp på en gång och ni betala straffavgiften och va sen fria?
  • lunkentuss

Anonym skrev 2009-01-26 20:31:38 följande:

Okej. Men sen slapp ni betala mer? det sas upp på en gång och ni betala straffavgiften och va sen fria?
    ja precis
  • babesusan

sa upp ett mobilabbonemang en gång det kostade mer än 1500kr

• bellanbus

Det brukar väl vara att man då blir skyldig att ersätta leverantören för de summor man skulle ha betalt under sin bindningstid.

• Anonym

någon sk "straffavgift" har jag aldrig hört talas om.

Dock är det ju som bellanbus säger att man får betala för resterande tid av bindingstiden.
    Så visst, abonnemanget avslutas, men du är fortfarande skyldig att fullfölja det avtal du gjort med operatören.

Själv fick jag betala 3200 kronor för att bli av med ett abonnemang hos Telenor.
    Det var det värt :)

• Anonym

ring och fråga bolaget som ni har abonemanget hos, det kan säkert variera men huvudregeln är nog att man inte kan bryta det så lätt.

• Anonym (3 anställ)

det man får betala är månadsavgiften x så många månader du har kvar på bindingstiden.....

• Anonym (Telenor)

På telenor kan du säga upp ditt mobilabredband innan bindningstiden har gått ut. Dock får du betala de resterande månadsavgifterna fram till bindningstidensslut.

Du måste skicka /faxa in det skriftligen med din handskrivna namnunderskrift. Maila kan du också göra om du kan scanna in din namnunderskrift.

• Anonym

Jag sitter på ett mobilt bredband från telia, tog det förra året när det var gratis. Det går ut i december i år, men känner nu att ekonomin är knaper så vill säga upp det. Men jag får höra med telia, dock så lär det väl inte gå då man bundit. Och varför säga upp och sen betala tiden ut, då kan jag ju lika bra ha't kvar.

• Anonym

Anonym skrev 2009-01-27 06:22:42 följande:

Jag sitter på ett mobilt bredband från telia, tog det förra året när det var gratis. Det går ut i december i år, men känner nu att ekonomin är knaper så vill säga upp det. Men jag får höra med telia, dock så lär det väl inte gå då man bundit. Och varför säga upp och sen betala tiden ut, då kan jag ju lika bra ha't kvar.
    det finns juh en anledning till varför företagen har bindningstid, för att man inte ska ångra sig som du gjort..
    om alla tog abbonemang när det var gratis och sen sa upp dom när det började kosta, då skulle de juh inte tjäna något alls..
Svar på tråden Säga upp ett abonnemang innan tiden löpt ut