Sunwing Arguineguin?
Hej!
Skulle gärna vilja veta vad ni tycker om Sunwing Arguineguin på Gran Canaria?
Hej!
Skulle gärna vilja veta vad ni tycker om Sunwing Arguineguin på Gran Canaria?
Vi var där för 1 år sedan. Hotellet är jättebra när man reser med barn, förutom att det är snorkallt i den stora poolen. (Vi fick hålla oss i babypoolen tillsammans med 15-20 andra barn då barnen vägrade bada i den andra).
Dock så var orten jättetråkig. Omgivningen bestod av vårt höga hotell och sjuttielva andra lika höga hotell.
Tycker man om att gå och kika lite i små butiker ibland blir man ganska besviken. Är man enbart där för att bara ta det lugnt och göra så lite som möjligt så är det toppenbra.
Är det lika kallt i havet?
Vet faktiskt inte. Vi badade aldrig där. Vädret var lite si och så när vi var där. Det blåste lite sandstormar (inte så illa som det låter, men gjorde ändå att det blev kallt när man badade) under tre dagar.
vi var där för tre år sen tror jag det var, eller kanske fyra.
hursomhelst hotellet var fint, passar utmärkt för barnfamiljer. Jag och min man åkte sista minuten och hamnade där, hade inga barn då.
Men som sponkilonk sa så var det jättetråkig ort, fanns absolut ingenting att göra. vi tog bussen till puerto rico varje dag och käkade där. du har ju playa ingles nära oxå som man kan åka till på dagarna.
Men själva arguinegin är ju en liten fiskeby.
Vi badade heller aldrig just där, utan det finns fina stränder i playa ingles. sen finns det en fin konstgjord strand av en svensk i närheten, tror den hette något på M
Att poolen var kall beror nog på att den är så otroligt stor.
Jag kom hem därifrån för tre dagar sen. Vi var där med våra två barn som är två och fyra år. Jag tyckte att stället var TOPPEN med barn i den åldern!! Hotellet var i superfint skick. De stora poolerna upllevde jag inte alls som kalla, de är ju uppvärmda, barnen låg i och badade hela dagarna. Vi hade även All Inclusive och det var suveränt, jättebra mat. Sedan är det som de andra säger, direkt utanför hotellet finns inte så mycket intressant, men med små barn är man inte ute efter det, inte vi i alla fall. Vi var så nöjda med att bada i poolerna.