Allergi mot banan?
Vad är symptomen om barnet är allergiskt mot banan?
Vad är symptomen om barnet är allergiskt mot banan?
Är det ingen som har erfarenhet av allergi mot banan?
Jag är allergisk mot banan. Mina symptom är klåda och viss svullnad i svalget och fruktansvärt ont i magen, kräkningar.
Nu vet jag iofs inte specifikt mot banan men allergi eller överkänslighet brukar visa sig som utslag eller som ont i magen.
Har det hänt något speciellt efter ni givit banan?
Theo har haft magont sedan han föddes och vi har inte riktigt lyckats få kukt med det. Vi har fått konstaterat att han är allergisk mot mjölk och ägg,men trots att jag äter helt mjölk- och äggfri kost har vi inte märkt någon skillnad. Vi täkte då att det kanske är något annat och eftersom jag äter väldigt mycket bananer s var det det första jag tänkte på. Får jag fråga, blir man gasig av det? Theo är väldigt rapig och fisig.
Jag är allergisk mot banan.. Jag får ont i magen, klåda och lite svullnad i halsen.
Jag får även utslag runt munnen och blåsor i munnen.
Stackars liten som har så ont i magen
Jag vet inte om banan kan påverka men pröva att hålla dig ifrån dem ett tag och se om det är de som ger magontet. Det är inte alltid så lätt att ringa in vad det är som ger magont när man ammar. Mina barn har varit känsliga för om jag ätit lök men det har bara varit i början när de var nyfödda.
När ni skriver klåda, menar ni klåda bara i halsen eller generellt över hela kroppen? Theo kliar sig väldigt i ögonen (inte bara när han är trött). Kan det bero på banan?
Jag menade förstås få BUKT med och ingenting annat!!! :)