• Lindisen81

RIM!!!!! Tips på enkla rim?

Jag behöver massor av rim som passar barn åldern 3-5 år. Det ska vara enkelt och lätt att förstå, inte för långa...

• Svar på tråden RIM!!!!! Tips på enkla rim?
  • Moll

Vad ska du ha dem till?

Vill du bara ha ord som rimmar?

• lindi77

Lennart Hellsings böcker är fulla av rim, och tänk på att det är inte alls viktigt att barnet "förstår" rim, det är utvecklande ändå :)

• Lindisen81

Disela skrev 2009-01-26 21:09:55 följande:

Vad ska du rimma? Är det resenter eller vad? Lite svårt att hjälpa till när man inte fattar nåt..
    är väl inte sååå svårt att fatta???
    Tiden går, klockan (slår)

kort och enkelt.

ska ha det till en rimväska, barnen "fiskar" upp fiskar med rim på ena sidan
  • Lindisen81

lindi77 skrev 2009-01-26 21:10:29 följande:

Lennart Hellsings böcker är fulla av rim, och tänk på att det är inte alls viktigt att barnet "förstår" rim, det är utvecklande ändå :)
    tack! ska kolla upp boken, kanske vi har den på förskolan
  • Wagram

1234
    alla byxor aro dyra
    den som inga byxor har
    han far ga med rumpan bar

alskar min trearing!

• Lia och bäbisen

Köpte en pixiebok till min dotter häromdagen, handlade om djur, typ: "vem är det som sitter ensam i ett hörn-är det kanske en ledsen(björn)". Fast kanske vill man ha bilderna till då...Nu sover dottern, men om du vill kan jag skriva ner till dig imorron kväll.

Min dotter är 20 mån och klarar rimmen om man pekar på djuret, så hon fattar vad hon ska säga, haha! Fast iofs säger hon bäää och inte får ibland, och helt plötsligt försvann ju rimmet, så det kanske kan vara lagom till de större ändå! =)

• Lindisen81
    Wagram skrev 2009-01-26 21:18:03 följande:
    1234alla byxor aro dyraden som inga byxor harhan far ga med rumpan baralskar min trearing!
    =)
  • modestyclara

Rut och knut böckerna är ju en höjdare annars gillar mina barn också den där pixie-boken...

• Lindisen81

modestyclara skrev 2009-01-26 21:24:54 följande:

Rut och knut böckerna är ju en höjdare annars gillar mina barn också den där pixie-boken...
    vilken pixie.bok...?
  • Disela
    Lindisen81 skrev 2009-01-26 21:16:35 följande:
    Disela skrev 2009-01-26 21:09:55 följande: är väl inte sååå svårt att fatta???Tiden går, klockan (slår)kort och enkelt.ska ha det till en rimväska, barnen "fiskar" upp fiskar med rim på ena sidan
    Men tack då.
  • Tulltan

Olles Byxor är gröna, de är så väldigt sköna.

Det här är Hildas Katt, han är ute och jagar varje natt.

Här har vi herr Elefant, han är visst en riktig klant.

Du har säkert läst "Petter och hans fyra gätter" någon gång. Om inte, så låna den på biblioteket. Jättebra saga som består av bara rim.

Tack och hej!

• Tulltan

mmm...men gud så jag stavar, gätter...haha...

• Lindisen81

tack alla för så bra svar! ska skriva ner dem imorgon =)

Svar på tråden RIM!!!!! Tips på enkla rim?