• Lucille

Biverkningar av Lamictal?

Jag har gått på Lamictal för epilepsi i många år, då 200mg på morgonen, men för ca 2 veckor sedan fick jag en doshöjning pga frånvaroattacker. Nu tar jag 200mg + 100mg och börja känna av saker som skulle kunna vara biverkningar.

Tröttare än vanligt, fick det största vakna anfallet jag någonsin haft (dock var det inte så farligt stort, men det höll på länge), och nu börjar det klia i ansiktet. Förutom det har jag väll inte märkt någonting.

Någon annan som upplevt biverkningar av Lamictal? Hur artade det sig? Hur länge hade du andvänt medicinen och vad hade du för dos?

• Svar på tråden Biverkningar av Lamictal?
  • ettkommafem

Hej! Jag har haft Lamictal i flera år, men som förebyggande mot bipolär depression. "Tyvärr" delar jag inte dina erfarenheter, men kan kanske ge något ändå. Jag jobbar på en psykiatrisk mottagning där många pat. står på L. Få har biverkningar, men doktorerna brukar säga att biverkningar kan vara dosberoende. Kanske du har kommit över en "tröskel" nu? Ibland är det ju också så att det är fråga om insättningssvårigheter som kan vara övergående. Men det låter ju inte speciellt trevligt det du beskriver. Hoppas det blir bättre det här!

• Lucille

Ja, det är inte så jättebesvärligt, och förutom det stora anfallet i helgen så har jag inte haft problem med frånvaroanfall. Kliar lite i ansiktet och på ryggen, men du har nog rätt i att det är övergående. Det som ska fungera verkar ju faktiskt göra det. Hade utmärkta värden innan doshöjningen så det är väll bara lite omställning nu.

Tack för svar!

Svar på tråden Biverkningar av Lamictal?