• chiqita

Dåligt resultat på KUB/NUPP - hur gick det?

Efter att ha sökt runt lite på nätet saknar jag någon statistik över hur det egentligen gått. Läser om många som fått ett dåligt resultat på KUB/NUPP men som ändå efter fosterdiagnostik (mkp/fvp) fått veta att deras lilla bebis är frisk. Med dåligt resultat har jag i just denna omröstning valt att fokusera på resultat sämre än 1:100

Kommentera gärna vad just ditt resultat på testet visade och hur det gick sedan.

Tacksam för att du vill dela med dig av dina erfarenheter och hoppas att många ska få nytta av resultatet på något sätt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dåligt resultat på KUB/NUPP - hur gick det?
  • chiqita

*puffar lite*

Fick precis veta av en nära vän att deras svar på bara nupp blev 1:67, de väntar på svar om blodprovet men de är rädda att svaret blir ännu sämre därefter..
    Hoppas att fler vill dela med sig, många som går in på tråden så jag antar att intresset finns för att veta..

(¯`°?Vi väntar en liten tjej i Juli ?°´¯)
  • Zumna

Hej!

Fick resultatet 1:15 efter NUPP och 1:250 efter blodprovet med min yngsta dotter. Gick inte vidare med MKP/FVP och hon föddes helt frisk.

Denna graviditeten fick vi resultatet 1:55 för Trisomi 18, och 1:350 för Trisomi 13 och 18.
    Efter blodprovet ökade risken till 1:12 för Trisomi 21 och 1:31 för Trisomi 13 och 1:145 för Trisomi 18.
    Pga den höga risken för Trisomi 13 så valde vi att gå vidare med MKP och fick svaret att vi väntar en frisk liten kille.

Ella ska bli storasyster - One voice raised against the void celebrates it?s own existence
  • Sencha
    chiqita skrev 2009-01-26 22:40:31 följande:
    Läser om många som fått ett dåligt resultat på KUB/NUPP men som ändå efter fosterdiagnostik (mkp/fvp) fått veta att deras lilla bebis är frisk. Med dåligt resultat har jag i just denna omröstning valt att fokusera på resultat sämre än 1:100
    Fast en risk på 1:100 innebär ju just det... Av hundra som får den siffran bör ca 99 födas "friska".
    En risk på 1:2 innebär fortfarande 50% chans att barnet är "friskt".
    Januari 2009: storebror har fyllt 5 år, lillebror har fyllt 6 månader
  • chiqita
    Sencha skrev 2009-01-27 10:59:08 följande:
    Fast en risk på 1:100 innebär ju just det... Av hundra som får den siffran bör ca 99 födas "friska". En risk på 1:2 innebär fortfarande 50% chans att barnet är "friskt".
    Jo det är jag medveten om.. men jag hoppas att genom denna omrösning kunna få fram hur många som faktiskt fått ett positivt besked i slutänden när hoppet rasat efter resultatet på KUB/NUPP...
  • LyNxQ

Vi gjorde KUB-test på barnmorskegruppen i Gbg. Efter förlossningen ville de att man informerade dem hur förlossningen gått; när barnet föddes och om det var friskt etc.
    Hur är det för er andra? Har ni fått 'lämna rapport'?

Vi hade jättetur och fick väldigt bra siffror så vi kände oss inte alls oroliga.

• mallan1973

Fick risken 1:2 på alla trisomierna. Har en liten kille som är helt fri från kromosomrubbningar.
    Fick en kod så vi kunde fylla i på nätet hur allt gick sen med förlossning och allt.

• Glassgrisen

Jag hade 1/60 men det verkar som att det finns en kille dar inne utan kromosomavvikelser. MKP visade det men jag ar fortfarande gravid sa jag har inte traffat honom an Glad.

♥ Gravid i vecka 22 ♥
  • Siki

Fick 1:2 på Kub, inga kromosonavvikelser efter FVP, inga andra hjärtfel eller dyl hittade vid flera olika UL.
    Har nu en frisk 2 dagar gammal pojke

• mallan1973

Siki skrev 2009-01-28 15:43:58 följande:

Fick 1:2 på Kub, inga kromosonavvikelser efter FVP, inga andra hjärtfel eller dyl hittade vid flera olika UL. Har nu en frisk 2 dagar gammal pojke
    Grattis till killen, Siki!!!
Svar på tråden Dåligt resultat på KUB/NUPP - hur gick det?