• Faith84

sagodockor

Hej alla!

Jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig, för jag har verkligen försökt allt annat.

När jag var mindre kunde man köpa en slags sagodockor på marknaderna. Det fanns många och de var så himla finurliga. Till exempel Rödluvan-dockor fanns det och det var som tre dockor i en. Genom att vända dockan upp och ner (det är mjuka) och dra kjolen över huvudet på rödluvan fanns jägaren där. Om man drog sjalen över huvudet så fanns mormorn där.

Sådana dockor fanns det. Det fanns bockarna bruse, snövit och en hel del annat. Och i olika storlekar. Kruxet är att jag inte sett dem på några år.

Mina fråga är nu om någon vet vad jag pratar om och om de finns fortfarande och HUR man får tag på dem!

Kram // Linda

• Svar på tråden sagodockor
  • MCMCM

Såg att de var någon som sålde på tradera och blocket. Har även hittat på nätet om du söker på exempelvis rödluva dockor sälj i endel nätbutiker.

• UmeåElin

Jag vet att här i Umeå gick de att köpa förra sommaren på marknader, kan kolla om jag hittar min askungendocka för jag tror det finns en lapp med kontaktuppgifter i samma påse.

Svar på tråden sagodockor