• Anonym (ledsen)

Blev ni ihop igen efter en separation? Ge mig hopp!

Vi har delat på oss tillfälligt.
    Finns det någon här som separerat och blivit tillsammans igen, och det funkat?

Ge mig hopp. Allt känns så svart och mörkt. Jag har känslor kvar.
    Jag har ingenting att se fram emot. Ingenting.

• Svar på tråden Blev ni ihop igen efter en separation? Ge mig hopp!
  • futura

Jo gjorde slut men blev ihop efter en månad igen. Men vi va typ 20 bast. Nu är vi gifta Min bror och hans fru hade ett uppehåll/gjorde slut och även min mans bror och hans fru. De är nu gifta bägge paren. Tycker att det är jätte vanligt att det blir så. Då kan man ju känna efter hur man egentligen känner för varandra. Det finns hopp!

• Anonym (?)

varför separera om det finns känslor kvar och ska bli ihop igen? familjerådgivning kanske? det finns väl en anledning till att ni ger upp? titta på det anledningen även efter separationen!

• Anonym (ledsen)

Tack. Livet är bara förjävligt just nu.

• Speciella Tina

Jag och min sambo bestämde oss för att flytta ifrån varandra. Så vi gjorde slut och jag flyttade ut i vardagsrummet tills nån av oss hittat en ny lägenhet. Men sedan pratade vi ut rejält, och bestämde oss för att försöka igen, vi är fortfarande tillsammans och väldigt lyckliga ihop! I oktober ska vi gifta oss, och så fort han har fått ett nytt jobb ska vi börja göra barn :)

• Anonym (Lini)

Japp!
    Jag lämnade min make i september 2007 och vi var isär till juni 2008.
    Det var en period vi båda behövde. Eller egentligen mest han eftersom han var 28 år gammal och aldrig hade testat att bo ensam eftersom han gifte sig när han var 19 och gick direkt från henne till mig när han var 23½. När han var 25 så fick vi barn 1 och 26 barn 2. Allt hände väldigt snabbt vilket blev bakslag senare. Han behövde "hitta sig själv" och se vad ansvar är. Utan att någon la sig i allt han gjorde.
    Idag ahr vi det bättre än någonsin!
    Vill inte vara utan varandra en dag till i hela livet kan jag lova efter den perioden!!!

• anelia

Jag och karl'n jag nu bor och har barn med hade uppehåll i tre år.....
    Min syrra och hennes man hade också något års uppehåll innan de hittade tillbaka till varandra. Så vist finns det hopp!!

• Anonym

Jag och min kille gjorde slut efter två år tillsammans..det var slut i ca 2 månader..jag var otrogen och han var ute och hittade ngn på krogen och strulade med för att "hämnas". Han hade massa nya kontakter med tjejer och jag träffade den där killen jag var otrogen med. Men ganska snart insåg vi att vi egentligen älskar varandra och vill försöka igen. Det är viktigt att man får då fråga om saker som oklara (om det verkligen känns relevant att veta) och sen tillåta sig och den andre få ha perioder då man är lite extra ledsen oh känna sig sårad. I början var det skitjobbigt, men idag har vi varit tillsammans i över fem år och det fungerar grejt! Vi pratar aldrig om det förflutna, utan har kunnat lämna det bakom oss...men i början är det skitjobbigt...

• Anonym (ledsen)

Vi går på familjerådgivning, men det verkar som om läget är låst.

• Anonym (hopp)

Jag hade egen lägenhet i 2 år för ca 6år sedan, vi träffades då och då(varje v) under den tiden.
    Idag har vi 2 barn och ett nybyggt hus. Vi har totalt varit tillsammans i 13 år(- de 2 åren) så visst finns det hopp!

Svar på tråden Blev ni ihop igen efter en separation? Ge mig hopp!