Städer som jag tycker ni inte ska missa är Hoi An och Dalat. Hoi An är med på Unescos världsarvslista. En jättevacker liten stad där man kan dessutom låta sy en ny garderob åt sig själv nästan gratis!!! Ca 15 minuters cykelväg/5 minuters taxifärd finns en fin sandstrand också. Dalat ligger inåt i landet, ca 150 km från Saigon. Naturen där är fantastiskt med vattenfall, risfält, berg och dal! Det lär vara vietnamesernas mest populära bröllopsresaresmål.
Saigon tyckte jag var rätt ok stad. Bra shopping!!! Det finns väldigt många utflykstmöjligheter och organiserade turer därifrån, t.ex Cu chi-tunnlarna, Mekong Delta m.m..
Vill ni bara slappa, sola och bada så ta inrikesflyget till ön Phu Quock. Vi alslutade vår sydostasienresa där och trivdes en hel vecka. På den tiden fanns inga charterresor dit och ön var otroligt lugn och det fanns inte speciellt mycket annat att göra än ligga på beachen. Men nu har säkert turismen ökat där också och jag kan tänka mig att det finns fler aktiviteter att välja mellan om man nu vill det!!!
Hue har mycket kultur och masser med saker att göra men tyvärr regnade det ständigt och massor då vi var där och de flesta utflykterna som vi hade planerat blev inte av.
Jag tycker att man kan gott och väl skippa strandstaden Na Trang. För mig var det besvikelse
. Blåsig och skitig strand, tråkig stad, usch...tyckte inte alls om det.
Undrar du nåt mer om dessa ställen så är det bara att fråga!!!