• Fröken N

Akupunktur i Göteborg

Är det ngn av er som går på akupunktur i samband med barnlöshet o eller IVF i Göteborg?
    Har fått tips om "Fungera" o försökt få tag i dem men de ringer inte tillbaka...
    Ngn som känner till/går på ngt annat ställe som ni tycker är bra?
    Ska göra ett FET i september o vill ge akupunktur en chans.
    FN

• Svar på tråden Akupunktur i Göteborg
  • Betram

Jag går på akupunktur nu i samband med vårt första ivf (börjat med sprutor idag). Har varit där 5 ggr hittills (ska dit sjätte gången i morgon) och jag tycker hon verkar bra, hon säger att hon har haft många "patienter" med barnlöshet som orsak till att dom gått där.
    Får hoppas att hennes nålar hjälper även på mig...

Dr. Lei Wang tel. 25 11 10

• Fröken N

Undrar lite om din akupunktur. Var ligger den? Finns hemsida på nätet? Hur ofta går du o vad kostar det? Vet du ngt om hennes utbildning?
    Oj många frågor blev det...
    FN

• Jezza

Jag gick hos en kinesisk kvinna som heter Winnie Liao.
    Gick sammanlagt 8 ggr på 2 månader och drack också örtmedicin.
    Tredje månaden drack jag bara örtmedicinen och blev äntligen gravid!
    Är nu i v.32

En behandling kostar 410:-

Kliniken ligger vid Linneplatsen, adressen är:

Akupunktur Winnies klinik
    Övre Husargatan 33
    413 14 Göteborg
    Tel: 031-13 78 28

• Fröken N

Jezza först o främst grattis!
    Hade du försökt länge, genomgått ngn annan behandling typ IVF?
    FN

• Betram

Den ligger på Mintensgatan 5 (Olskroken). Nä, vad jag vet så har hon ingen hemsida. Det har varit lite si och så med besöken nu under sommaren då det varit semester... men jag går 1 gång i veckan eller 1 gång varannan vecka.
    Första gången kostar det 625 kr sedan 500 kr/gång. Första besöket tar 1,5 timma därefter tar dem ca 1 timma. Man får lite hemläxa också, hon tejpar fast små kulor i örat varje gång man är där (som man ska ha i 6 dgr) och som man ska klämma på ett antal ggr per dag.
    Nix, jag vet inget om hennes utbildning. (Jag läste om henne här få FL för väääldigt längesen, någon som gått hos henne).

(Jag hade enl henne inte så stora "fel" så jag hoppas att hon fixar till dom nu. Hon hade dessutom någon örtmedicin som tydligen skulle passa mig ganska perfekt så den var jag ju inte sen att köpa).

• Fröken N

Tack Macilla ska kolla upp detta.
    FN

• Jezza

Fröken N : Tack så mycket!

Det tog ca 1 år och 8 månader innan det tog sig.
    Skulle precis börja med ivfbehandlingar när akupunkturen gav resultat.
    Är övertygad om att den hjälpte till i allafall!

Lycka till!

Svar på tråden Akupunktur i Göteborg