• Tuttan80

Trång i näsan??

Hejsan!
    Jag har en kille på 1mån, han är alltid som täppt i näsan när han andas eller precis som det sitter något där o ibland när han andas är det helt ok så förkylning tror ja inte det e?! Inatt nös han flera ggr o sen va det som han inte fick luft o det kom ut massa "bussar" som ja tog med tops, gissa om mamma blev orolig!! Han har alltid nysigt ett par ggr varje dag men aldrig att han slutade andas! Är det någon mera som har det så eller känner igen det o vet va det kan vara?!
    Hoppas att någon kan lugna mig!
    Mvh Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-27 11:27
    Det låter precis som han snarkar när han andas ibland

• Svar på tråden Trång i näsan??
  • FriSam

Min son gör också så ibland. Han föddes 22 december och de första 2 veckorna så va det så jämt.
    Min dotter som är 3 år äldre va likadan.
    Jag köpte en näs-grej redan när hon va liten, och den använder jag på sonen med nu.

• FriSam

images.google.se/imgres&imgrefurl=www.busunge.se/index.php%3Fmain_page%3Dproduct_info%26products_id%3D362&usg=__Yobf88CwsFMDKdUFbc_nxGlJouY=&h=175&w=204&sz=8&hl=sv&start=2&um=1&tbnid=yPsL19J0t-envM:&tbnh=90&tbnw=105&prev=/images%3Fq%3Dn%25C3%25A4ssug%26um%3D1%26hl%3Dsv

typ en sån här alltså

• Fbkare

jag fick höra på BB att det är fosterfett som sitter kvar, det är bara att ta nässpray för spädbarn (fråga apoteket) så brukar det bli bättre. Min dotter hade så de första veckorna...

• Glittran

Bebisar har trånga näsgångar så det är jättelätt att det blir nästan täppt när det blir lite slem i den.

Du behöver nog inte oroa dig. Får han verkligen inte luft säger han nog till!

Min dotter (8 mån nu) är täppt nästan jämt. Tyvärr har både hennes pappa och jag trånga näsgångar, så hon har väl ärvt det.

Näsdroppar, koksaltlösning (renässans) eller avsvällande hjälper tycker jag. Koksaltlösning kan man använda hur mycket som helst. Sedan kan man köpa en näsfrida eller likn för att dra ut snoret (lite svår att använda de första veckorna när de är så små, men senare är den bra att ha tycker jag).
    Tips att använda koksaltlösn innan de äter, då är det jobbigast att vara tät och dessutom hjälper sugandet till att dra bort slemmet.

Lycka till!

• lillabebben

Fick tipset från BB att droppa lite bröstmjölk i näsan. Funkar faktiskt! Min dotter har haft likadant men det är lite bättre nu. Vanligt och helt ofarligt enligt både BB och bvc.

• sommarblomman82

Min dotter är 5 veckor och hon låter oxå jätte tät men det finns inget snor.. Har gett koksalt men det blir ingen skillnad, har även en sån där näs grej men det kommer inte ut nå snor.. Ska pröva med nezeril nu så får vi se om det blir nå bättre, men detta är vanligt då eller?
    Hon har vart lite tät från och till sen hon föddes, bvc sa bara att vissa barn är "rossel" barn..

Svar på tråden Trång i näsan??