• elvinaOstefan

skrattar/skratta ditt barn också i sömnen?

Ja som frågan lyder, skrattar ditt barn också i sömnen och/eller även under vaken tid utan anledning? Ibland vaknar jag om nätterna för att sonen sitter och asgarvar, alltingen i sömnen eller ibland sitter han och kollar rätt upp i taket och "pratar"/skrattar precis som om han kominicerar med någon annan.
    Ibland funderar jag på om inte historier om småbarn som ser döda/andar är sanning

btw. sonen är 14månader, detta har pågått sedan han va runt halvåret.

Devin, det finaste vi har ♥
  • Svar på tråden skrattar/skratta ditt barn också i sömnen?
  • norgesessan

Min son är 3 år och 4 månader och har börjat skratta i sömnen..riktigt från magen...tror ite på övernaturligt, men att han drömmer om nåt kul som har hänt tidigare, eller drömmer om någonhan tycker om...
    Jättegulligt är det iallafall...iland hör man inte om det är gråt eller skratt, men det slutar alltid med skratt..Kan ligga och titta på hans läppar då...

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • Mam2ma

jo min son 14 mån skrattar och "prata" i sömnen...
    han brukar "sova" o säga min mamma o sen skratta, vart skit rädd/förvånad första gången när det börja låta o sen titta man ner så låg han o sov såå sött

• elvinaOstefan
    norgesessan skrev 2009-01-27 11:28:34 följande:
    Min son är 3 år och 4 månader och har börjat skratta i sömnen..riktigt från magen...tror ite på övernaturligt, men att han drömmer om nåt kul som har hänt tidigare, eller drömmer om någonhan tycker om...Jättegulligt är det iallafall...iland hör man inte om det är gråt eller skratt, men det slutar alltid med skratt..Kan ligga och titta på hans läppar då...
    jo visst är det mysigt, men man börjar ju undra vad dom tänker på särskilt när han är vaken och ligger i sängen och stirrar upp i taket ^^
    Devin, det finaste vi har ♥
  • a mor

"Ibland funderar jag på om inte historier om småbarn som ser döda/andar är sanning"

Är benägen att hålla med dej.

• norgesessan

min son sover, men när han var liten kunde han sätta sig upp...

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • Klant och Fjant

Min son på snart 3år skrattar, gråter och pratar i sömnen.
    Man har fått många goa skratt! Vi delade rum tills i höstas så man vaknade oftast när han gjorde det.

Häromdagen hade han somnat i soffan och när jag skulle bära in så utropade han i sömnen när jag lyfte honom: "Den är fäärdig!"
    Under dagen hade han lekt att han bakade kaka i sitt kök, så han drömde nog om det

• Duckan74

Siri kan skratta till eller säga nån mening i sömnen. Senast igår var det: Vad gör Siri? som är en mening hon yttrar rätt ofta i vaket tillstånd.

Svar på tråden skrattar/skratta ditt barn också i sömnen?