• Stina25

Barnen på dagis när vi har semester?

Jag och min man planerar att åka på en liten minisemester i vår och behöver då barnvakt i fyra dagar fredag - måndag. Barnvakterna jobbar som vanligt fredagen och måndagen. Kan våra barn vara på dagis då? (Trots att jag och mannen har semester?)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 10:11
    Nu har jag pratat med våra "fröknar" på dagis och de tyckte absolut att vi skulle åka iväg och lämna barnen på dagis. Kram till världens bästa "fröknar".

• Svar på tråden Barnen på dagis när vi har semester?
  • Ilonasmamma

nej, inte om man ska följa alla regeler. Ni får skaffa barnvakt

• Stina25

Vad säger reglerna?
    "Vid semester ska barnen inte vara på dagis"?

• lyckligmamma

jag tror det ska gå bra

• flaxa

Men vem vet att ni är på semester? Och vem skulle berätta för kommunen? Och VARFÖR skulle någon berätta? Barnens platser finns ju kvar och personalkostnaden är den samma. Kom igen, vi pratar om 1 vecka, inte 1 termin!

• Ilonasmamma

barnen ska vara på förskolan för att föräldrar ska jobba/plugga, inte vara på semester. För då är ni lediga från jobbet och hittar på annat. Då ska inte barnen vara på förskola.

sen kke många böjer på reglerna osv.

man får alltså inte ha barnen på förskolan om man har semester

• Åsa Ystad

TS: Reglerna säger att man har rätt till barnomsorg för den tid man är på arbete samt för restid till och från arbetet.

• petsod

På vår fs får man inte ha sina barn när man själv är ledig, bara till att skaffa barnvakt.

• lyckligmamma

så vem ska ta hand om barnen då?

• Gräddis

Sa det beror pa om du vill vara hederlig eller busig

Svar på tråden Barnen på dagis när vi har semester?