• Mammiztill2

Barn Ryggsäck med ...

En personal på dagis,
    tyckte att jag skulle köpa en ryggsäck till mitt barn med spänne som kan knäppas där fram, för av avlasta tyngden från ryggen.

Hon har redan 4 st ryggsäckar men ingen med sådan funktion.

Den får inte vara allt förstor,
    då mitt barn är nästan 4 år, och är bara ca 95 cm lång.

Men vart finns sådana väskor att få tag på?
    Vad kan de tänkas kosta??

Länk?

tacksam för svar

• Svar på tråden Barn Ryggsäck med ...
  • Fonzan

vi har en från po.p den kostade 249:- tror jag, var sambon som köpte den...det är den minsta storleken...den är super!

• Fonzan

vår son fyller 3 nu i mars...

• Flodisen

TIPS!
    Du kan ta en ryggsäck som dottern redan har och sätta en vanthållare mellan remmarna på bröstkorgen. Fungerar utmärkt som avlastare.

• Mammiztill2
    Flodisen skrev 2009-01-27 12:28:38 följande:
    TIPS! Du kan ta en ryggsäck som dottern redan har och sätta en vanthållare mellan remmarna på bröstkorgen. Fungerar utmärkt som avlastare.
    Är de sånna klämmor som de är fast sytt resår band på?
    Fonzan skrev 2009-01-27 12:26:39 följande:
    vi har en från po.p den kostade 249:- tror jag, var sambon som köpte den...det är den minsta storleken...den är super!
    Får där plats vattenflaska, fika, sittunderlägg, ect?  Är de 1 rem runt magen/bröstet?
    Är bandet såpass långt så att de någ runt tjocka vinter kläder?! Många frågor ;)
  • Mammiztill2
    Elli47 skrev 2009-01-27 12:33:17 följande:
    Lego-ryggsäckarna brukar ha band som man kan knäppa.
    Lego, vart finns sån att köpa?!  finns de ngn sida på nätet?
  • killenkott

Sonen har Haglöfs XS tight,finns i 3 eller 4olika strl.
    Toppen bra ryggsäck,ergonomisk,och såna där spännen.,och inbyggt sittunderlag.

Han har haft den dagligen i skogen i ca 1år,sen på skolan i 2år,det är fortfarande i perfekt skick,riktig kvalité .

Pris är runt 4-500:-.

• Fonzan

nja...vattenflaska och fika får ju plats, sittunderlägg, beror ju på hur stort det är...

vi brukar ha blöjor+tvättservetter + ett ombyte där i, och ngn vattenflaska...

den går att knäppa på ytterkläder.

men det finns en storlek större oxå...

Mammiztill2 skrev 2009-01-27 12:33:01 följande:
    Får där plats vattenflaska, fika, sittunderlägg, ect?  Är de 1 rem runt magen/bröstet?Är bandet såpass långt så att de någ runt tjocka vinter kläder?! Många frågor ;)
  • Elli47

Jag köpte mina på Tradera men det finns även på Barnens Hus, Toys R Us och säkert på fler ställen. På sportaffärer bör du också hitta ryggsäck med bröstrem.

• Mammiztill2

Tusen Tack för att ni alla skrivit ska kolla runt på länkar och söka efter det ni skrivit på nätet o kolla efter

• ello123

Min son 3,5 år har en "EVEREST TRAVEL BP 10" Köpt på Stadium 199 kr. Den är precis lagom stor för en dagsutflykt/handbagage tillräckligt stor för att få med det som behövs men ändå skön för de små att bära. Har själv använt den vid några tillfällen, då den är neutral (har hängt på lite roliga reflexer och dragkedjesmycken för att göra den personlig)

www.stadium.se

• Acira

fjällräven finns till barn är sittunderlägg med i väskan. Finns på intersport och stadium tror jag

Svar på tråden Barn Ryggsäck med ...