• Filurifax

Tvååring i stor (hög) säng??

Dottern, 2 år, har haft sin 1,05 resårbotten på golvet och det har varit bra. Ibland har hon trillat ur men då har hon bara ca 30cm till golvet.

Nu har jag monterat på hennes sänggavel och nu blir genast sängen HÖG. Jag gissar på att den är ca 70-80cm hög nu.

Till följd av detta har jag nu blivit väldigt orolig för att hon ska trilla ur och bryta nacken! Är det överdrivet?

Är vi ensamma om att ha börjat med en hög säng så här tidigt?

Kommentarer tack!

Maria

• Svar på tråden Tvååring i stor (hög) säng??
  • Jo  anna

Vet inte om dom kan bryta nacken av ett sånt fall. Men min lillasyster ramlade ur våningsängen(överdelen) och fortsatte sova, flera gånger.

• salsajenny

vi har en normalhög 90-säng till vår 2-åring sen nån månad tillbaka. köpte en halv stödbräda för ca 70 kr på ikea som hon har uppe vid huvudänden, då trillar hon inte ur!

• Filurifax

Ja, men det är ju superbra!

Tack för era svar!

Jo anna! Skönt att höra att din syster lever och mår bra med tanke på fallen från sängen! Det låter illa men som sovande kanske man klarar fallen bättre..

salsajenny! Vad är en halv stödbräda?? Är den till för att sätta på sängen för just detta ändåmålet? Ska spana efter en stödbräda på deras hemsida.

• salsajenny
    Filurifax skrev 2009-01-27 13:30:05 följande:
    Ja, men det är ju superbra!Tack för era svar!Jo anna! Skönt att höra att din syster lever och mår bra med tanke på fallen från sängen! Det låter illa men som sovande kanske man klarar fallen bättre..salsajenny! Vad är en halv stödbräda?? Är den till för att sätta på sängen för just detta ändåmålet? Ska spana efter en stödbräda på deras hemsida.
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30099293
    tror det var denna, men i en normallång säng är den lite kortare än barnets längd. =)

den ska passa de flesta sängar.
Svar på tråden Tvååring i stor (hög) säng??