• Lady Morpheus

Hel (fryst) kyckling?

Vad kan man göra med en hel fryst kyckling? Är sugen på kyckling och det ligger en i frysen och väntar. Glömmer ju alltid ta upp den stackaren... Så receptförslag tack!

• Svar på tråden Hel (fryst) kyckling?
  • Pappatilltwins

Tina, stycka.
    Blanda mozzarella, vitlök, soltorkade tomater.
    Krydda med salt och peppar på kycklingen och tryck in mozzarella bladningen under skinnet.
    Stek i ugnen...

• Lady Morpheus

Tack! Fast jag är mer ute efter om man kan göra nåt med kycklingen utan att måsta tina den först?

• SkåneP

Haha.

Det finns inget (hälsosamt) recept på otinad kyckling.

Inte ens rå kyckling är att rekommendera, än mindre otinad...

• Lussekatten87
    Lady Morpheus skrev 2009-01-27 13:37:00 följande:
    Tack! Fast jag är mer ute efter om man kan göra nåt med kycklingen utan att måsta tina den först?
    Du kan ju lägga in den otinad i ugnen på 175 grader med det lär väl ta en 1,5 timme då innna den är klar.pensla med smält smör,soya och alt o peppar.
    (¯`°?.¸ ♥ Väntar 2:an! BF 31/7 - 09 ♥ ¸.?°´¯)
  • Lady Morpheus

SkåneP skrev 2009-01-27 13:38:29 följande:

Haha. Det finns inget (hälsosamt) recept på otinad kyckling. Inte ens rå kyckling är att rekommendera, än mindre otinad...
    Jag ska givetvis tillaga den men orkar inte tina den innan den ska in i en eventuell ugn eller kokas.
  • vadermom

Om du har en lergryta, så kan du lägga kycklingen i den otinad.
    Hälla över en burk krossade tomater
    1 msk paprikapulver (om man har)
    1 msk salvia
    1/2 msk rosmarin
    Salta efter behag eller lägg i en tärning kycklingbuljong och ca 1-2dl vatten

In i ugnen ca 1 timma under tiden skalar du och skär morötter purjolök, 2-3 klyftor vitlök och paprika.

Stoppa allt i formen och sedan in i ugnen ca 40-45 minuter beroende på hur stor kycklingen är

• romani beauty

har den inkråm? då är det ju inte så trevligt att lägga in den otinad med en plastpåse med lever mm i ugnen

• Lady Morpheus

romani beauty skrev 2009-01-27 13:49:08 följande:

har den inkråm? då är det ju inte så trevligt att lägga in den otinad med en plastpåse med lever mm i ugnen
    Nepp, inget inkråm.

vadermom: Tack för receptet, låter jättegott. Ska defintivt provas.
  • Special K

Jag hade helt klart bara slangt in den i ugnen pa ungefar 175 grader (beroende pa hur stor den ar) i ungefar 1,5 h (ocksa beroende pa strl) pensla med olja/eller "massera in tillsammans med salt peppar en honsbuljongtarning, dragon vitlok och en halv pressad citron. slang in den andra halvan dar inkromet varit en gang i tiden.

Blir hur gott som helst, gor sedan en skysas av spadet och servera med kokt broccoli, kokta morotter och engelska roast potatoes.

Blir jattegott!

Svar på tråden Hel (fryst) kyckling?