• bananna

värktabletter vid amning?

Vad kan man äta för värktabletter/febernedsättande när man ammar? Känner mig inte riktigt kry och rädd att det är influensan som är på intågande..

• Svar på tråden värktabletter vid amning?
  • Jesster

Alvedon/Panodil och Voltaren/Diklofenak kan du äta.

Den som söker han finner - www.google.se
  • ELIsa82

nej, ipren ska man inte ta!

• Maorie

Varför inte ? Det har jag tagit hela tiden.

Bara fått höra att man inte ska äta det under graviditeten.

• Silverkatten06

Kolla på fass.se, där kan du söka på läkemedelsnamn och läsa om det är OK eller inte.

Och här borde det kanske stå nåt fyndigt?
  • Maorie

Googlade nu... Står att det inte påverkar barn vid amning fastän det går över i mjölken. Att man ska rådgöra med läkare om man behöver äta det mer än tillfälligt.

Tur.

• Hanna36

Ipren

Filmdragerad tablett  200 mg 

(vit, rund, svagt välvd, filmdragerad, 10 mm)

Antiflogistikum med analgetisk och antipyretisk verkan

Amning

Går över i modersmjölk men påverkar troligen inte barn som ammas. Rådgör dock med läkare vid mer än tillfälligt bruk av Ipren under amning.

• Mumselumsan

Jag har precis fått barn och när jag efter hemgång ringde BB pga grymma eftervärkar så sa Bm att jag skulle prova 1 Ipren 400 mg och 2 panodil. Hjälpte inte det skulle jag ta en Diklofenak och 2 Panodil. En Bm skulle väl knappast ordinera Ipren om det fanns någon som helst risk för barnet att mamma tar den.

• mandelblomma

jo man får Ipren även efter ett snitt och för eftervärkar, så man kan visst äta det.

• Hallonpaj

Alvedon och Ipren går tex bra. Ipren är det man brukar ge i första hand vid bröstkomplikationer eftersom det också är anti-inflamatoriskt.

Svar på tråden värktabletter vid amning?