värktabletter vid amning?
Vad kan man äta för värktabletter/febernedsättande när man ammar? Känner mig inte riktigt kry och rädd att det är influensan som är på intågande..
Vad kan man äta för värktabletter/febernedsättande när man ammar? Känner mig inte riktigt kry och rädd att det är influensan som är på intågande..
alvedon åt jag...
Alvedon/Panodil och Voltaren/Diklofenak kan du äta.
Vadå kan man inte ta ipren ?
nej, ipren ska man inte ta!
Varför inte ? Det har jag tagit hela tiden.
Bara fått höra att man inte ska äta det under graviditeten.
Kolla på fass.se, där kan du söka på läkemedelsnamn och läsa om det är OK eller inte.
Googlade nu... Står att det inte påverkar barn vid amning fastän det går över i mjölken. Att man ska rådgöra med läkare om man behöver äta det mer än tillfälligt.
Tur.
Jag har precis fått barn och när jag efter hemgång ringde BB pga grymma eftervärkar så sa Bm att jag skulle prova 1 Ipren 400 mg och 2 panodil. Hjälpte inte det skulle jag ta en Diklofenak och 2 Panodil. En Bm skulle väl knappast ordinera Ipren om det fanns någon som helst risk för barnet att mamma tar den.
jo man får Ipren även efter ett snitt och för eftervärkar, så man kan visst äta det.
Alvedon och Ipren går tex bra. Ipren är det man brukar ge i första hand vid bröstkomplikationer eftersom det också är anti-inflamatoriskt.