• Anonym (Ja?)

Vad tycker ni om hårförlängning?

Detta måste väl gå under kroppsligt då håret sitter på kroppen och man även kan prata om sitt utseende "kroppsligt" här inne?

Jaja... Vad tycker Ni om hårförlängning? Jag har precis beställt hem "Human hair", äkta hår, 40 cm långt, som har små klämmor på sig som man kan fästa fast i sitt eget hår så man får en full längd! Jag har bara hår till strax nedanför axlarna, många hårstrån, dock tunna... och håret verkar inte vilja bli längre! Så jag tänkte testa detta för att förbättra självförtroendet lite och kunna göra lite roliga uppsättningar.

Men tycker ni det ser fult ut? Killar vad tycker ni? Man sätter ju såklart håret under sitt eget hår så det inte syns, ser bara uppklippt ut, dock känns det ju om man känner på huvudet vart de är fästa :)

Undrar vad min sambo kommer tycka ikväll... kanske tycker det är löjligt? :(

• Svar på tråden Vad tycker ni om hårförlängning?
  • Ms TB

Jag tycker det är skitsnyggt så länge det SER äkta ut vilket det gör när man har äkta hår.
    Jag kommer att förlänga mitt snart, passar på att lyxa till det när jag ska gifta mig.

• PrettyGirl

En bra hårförlängning med bra kvalitet på håret kan få självförtroendet att skjuta i höjden rejält! De som sett mig i mina förlängningar har trott att det varit mitt egna hår, killar som tjejer. Det är ett roligt sätt att göra sig fin på:)

• Kopparkruka

Jag har haft sådana snap-on, dvs hårförlängningar som man fäster med små klämmor i hårbotten. Köpte dem hos frisör som även klippte "ihop" dem så det föll snyggt. Har haft både som brunett och som blondin. Måste ju säga att som brunett var det mycket snyggare då det var svårare att se att det inte var äkta. Ett bra tips är att använda trippeltång både i dina extensions och i din egna hår, då går det ihop riktigt fint. Även väldigt snyggt att ha det i fläta.

Killar ser knappt att det är extensions, det är det i regel bara tjejer som gör. Men det gäller ju att vara noggrann, det finns inget fulare än dåliga extensions! Så lägg ner tid på det.

Sen gäller det ju att vårda det, du måste tänka på att dina extensions till skillnad från ditt eget hår inte får någon naturlig näring. Använd INTE billiga hårsprayer och schampon, det kommer tillsist bara se ut som ett råttbo. Köp balsamspray/proteinspray som är avsett för håret, och tvätta det enligt anvisningar. Köp även ett rekommenderat schampo. Sov aldrig med dem på.

Oj, blev lite mycket

Men det kostar ju en del, så vårda det ordentligt!

• Anonym

Tyckte att kopparkruka skrev så himla bra!
    Har själv haft hårförlängningar innan, dyra såna! Gjorda på salong och visst var det jättesnyggt och såg äkta ut. Numera så har jag naturligt långt och trivs bättre idet. Men som sagt, en snygg hårförlängning är ju aldrig fel. Hoppas du blir nöjd!

• Kopparkruka

Förresten, såg nu att jag hade bilder på dem i mitt bildgalleri. Måste ju säg att bilderna från studenten var bland de första gångerna jag använde det då jag inte riktigt visste hur, så där är det lite risigt. Där är även en bild på det mörka som ser bättre ut. Ta en titt!

• Anonym (Ja?)

Oj, tack för all info! :)

Jo det är brunt hår jag har köpt, kostade 1600 och är väldigt bra kvalité. Och fick väldigt mycket för pengarna då det blev en bred slinga kvar som inte fick plats i håret, hehe.

Vad är en trippeltång?

Jag kan väl använda samma plattång som jag har i mitt eget hår? En lätt strykning med plattången ska väl håret tåla? Ska även inhandla rekommenderat schampo/balsam, men tänker undvika att tvätta det ofta, bara om jag användt mig av spray eller andra produkter. Sen ska jag kamma det försiktigt och låta det hänga skyddat men ändå luftigt!

• Anonym

oh vad spännande.
    Jag har super tunt hår,och hur jag än sköter det blir det inte tjockare.

Jag vill ochså förlänga håret.
    Det blir så snyggt.

• Anonym (kille)

tycker att hårförlängning är supertöntigt. allt som är fejk tycker jag är kass

• Anonym (Ja?)
    Anonym (kille) skrev 2009-01-27 14:25:51 följande:
    tycker att hårförlängning är supertöntigt. allt som är fejk tycker jag är kass
    Okej, då vet vi det! Skrattande
  • Anonym (kille)

varför ska man göra sig till o ha fejkade saker ? Varför kan man bara inte acceptera att man är som man är ? Vill man ha långt hår , så låter man ju håret växa ut.

Svar på tråden Vad tycker ni om hårförlängning?