• Anonym (babe)

Sexgungan..?

Går det att sätta upp en sexgunga i ett vanligt hem? Jag menar, den skulle ju inte hänga alltid framme, utan bara vid utvalda tillfällen Någon som har en hemma och vill dela med sig vad en sådan kostar, vart man kan beställa en sådan och hur den ska fästas i taken? Här räcker säkerligen inte vanliga krokar, eftersom den ändå ska hålla vikten av TVÅ vuxna människor.

• Svar på tråden Sexgungan..?
  • Anonym

Det är ju bara tjejen som ska vara i gungan..
    Sen så är den ganska dyr, jag och min sambo har kikat en del och bara hittat sådana som kostar upp mot 2000 kr, vilket är ganska dyrt, men ifs, det är värt pengarna vad jag har fått höra.
    Sedan kan man väl sätta upp den i dörrkarmen eller nått liknande, det är som att sätta upp en hoppgunga skulle jag kunna tro fast med mycket stadigare och kraftigare "häng"-krok.

• Anonym (Hm)

Jag skulle känna mig lite osäker. Barnen har romerska ringar fastsatta i taket i sina rum, och jag törs inte hänga med min hela vikt i dem, för det känns som om krokarna skulle lossna ur taket, alternativt att hela innertaket skulle ge med sig. Maken säger att det inte är någon risk, men nog ser jag hur det sviktar... Men det beror förstås på vad man har för tak och hur man fäster dem.

• Anonym (Frugan)

Min man skulle nog beställa en direkt om han såg den.
    Jag är lite tveksam till om taket håller. Kan inte låta bli att le åt bilderna jag ser framför mig. Ett trasigt tak och jag liggandes med benen i vädret

• Anonym

Det beror ju på hur man bor, i lgh eller hus. Har man stora trälister/bjälkar i dörrkarmen så ska de nog hålla om man har stor och kraftig krok :)

• Anonym

killen kan allt vara i gungan åxå.. eller båda

• TaSe

Priser från ca 1500.
    Kroken håller, taket kan vara värre.
    Man kan inte sätta den i bara ett innertak, den måste sitta i bjälke, betong eller liknande.
    Vi har en.

Svar på tråden Sexgungan..?