• elinelversson

Kroppsspråk i Mellanöstern?

Jag håller på och läser 'Kommunikation' i skolan och just nu arbetar vi med kroppsspråk. Jag ingår i en grupp där vi skall studera 'Typiskt manligt och kvinnligt kroppsspråk i mellanöstern', helst Irak

Är det någon som vet några typiska gester eller rörelser som man använder i Irak.  Eller om någon vet någon bra hemsida? Själv hittar jag ingenting.

• Svar på tråden Kroppsspråk i Mellanöstern?
  • MAGU

I boken "Omvårdnad i ett mångkulturellt samhälle" står det liteom olika kroppsspråk.Annars har de säkert n massa andra böcker om det på biblan

• Zemcia

män pussas på kinderna, kvinnor likså, menaldrig en kvinna och en man. kommer inte ihg nu men antalet kindpussar varierar lite mellan olika arabiska länder. marockaner kör med en på höger, två på vänster medan andra kör med en på varje och andra kör med en på höger, en på vänster och en på höger igen. Komplicerat.

• Anonym (F)

Kindpussar som hälsning är väl väldigt vanligt ute i världen?

• Aniiee
    Anonym (F) skrev 2025-05-30 05:53:13 följande:

Kindpussar som hälsning är väl väldigt vanligt ute i världen?

Förhoppningsvis är TS klar med sin läxa 16 år senare.
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (Hm)
    Aniiee skrev 2025-05-30 23:00:04 följande:
    Förhoppningsvis är TS klar med sin läxa 16 år senare.
    Skulle nog tro det.
  • Anonym (Nero)

Min helt oförankrade åsikt är att männen har en tendens till långsamma blinkningar, åt hållet "värdigt"

Män och kvinnor kan vicka på huvudet såsom pakistanier/indier. Alltså i sidled, inte ja eller nej vickningar.

Andra helt orelaterade observationer är att de gärna pratar i analogier.

Svar på tråden Kroppsspråk i Mellanöstern?