• tänkande

Randiga hissgardiner?

Vi letar ständigt grejer till vårt nyköpta hus vilket är jättekul. Men så ibland tar det stopp för att man verkligen inte hittar det man söker.

Nu är vi ute efter randiga hissgardiner till sovrummet. Gärna i färgerna blå/vitt alt. beige/vitt.
    Någon som kan ge tips på var jag kan hitta detta? Har letat överallt känns det som. Även på nätet.

• Svar på tråden Randiga hissgardiner?
  • Februarii

Hur stora fönster? Här finns 80, 100 och 120.
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=224145&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=%2fListPage%2fSearch.aspx%3fSearchText%3dhissgardin%26ConceptStoreCategoryId%3d%26B%3d1

• DonaAna

Har du kollat Åhléns? Dom hade en del innan jul i alla fall. Möjligtvis också Hemtex (men kommer inte ihåg om dom hade randiga).

• tänkande

Februarii

vi har 120 fönster - har faktiskt sett dessa och gillar dom. Min sambo tycker däremot att det är lite tveksamt med såna man måste rulla upp själv och knyta varje gång...

DonaAna
    japp, har kollat där - dom har mini smalrandiga i babyblått eller grått. Inte helt perfekta.

• Millis09

Ikea har vita med beiga ränder. Alvine heter dom, kolla hemsidan, finns under rullgardiner.
    Har också för mig att Åhlens har randiga. Köpte grårandiga innan jul, tror då att de hade flera andra färger också. Skulle kunna kolla på kid också.

• Millis09

Är den det? Det har du nog rätt i. Har den inte själv men kompisen har och det kanske är så att den är vit med vita ränder. Har kanske bara fått för mig att dom är beiga. Syns lite dåligt på ikeas sida. Kanske ngn som har dom och som säkert vet?

• Analoga

Finns i ellos: rosa/vit eller grön/vit randiga (eller om det var rutiga kanske)

• krypet fem
    tänkande skrev 2009-01-27 16:56:11 följande:
    Februariivi har 120 fönster - har faktiskt sett dessa och gillar dom. Min sambo tycker däremot att det är lite tveksamt med såna man måste rulla upp själv och knyta varje gång...DonaAnajapp, har kollat där - dom har mini smalrandiga i babyblått eller grått. Inte helt perfekta.
    Jag läste att ni hade 120 st fönster...
    Det hade blivit dyrt med hissgardiner till alla dom.
  • Powerwoman

Åhlèns har såg jag idag... Fanns i blå-vitt, röd-vitt och någon mer färg.

• Playing the angel

Himla har jättefina randiga hissgardiner (rakel), har många återförsäljare bland annat såg jag dem på nätet hos www.systerlycklig.se.

• julias mamma81

sy själva. inte alls svårt. det kråvs ett par raksömmar o lite material bara

• julias mamma81

jag använder mig av kirsch eliteskena med kardborreband. sen köper jag speciella hissgardinband som sys på vågrätt på tyget som man stoppar en latte i o sen drar persiennsnören igenom.
    jag har egna ritningar med olika sätt att sy beroende på hur många veck man vill att det ska bli, hur hög gardinen ska vara upphissad samt hur lång den ska vara för att täcka fönstret. men jag har sett i en annan tråd att de har lite länkar. www.familjeliv.se/Forum-5-87/m40893411.html
    återkom annars om du inte finner det du söker så ska jag hjälpa dig

• MammaVeronika

hejhej!

min gubbe är gardingrossist och numera säljer dem även hissgardiner. har 2 som är randiga på längden i färgerna blå/vit samt lin/vit. vart bor du? så kan jag kolla upp till vilken affär i deras stad dem säljer till om du vill?

Home is where my heart is
  • tänkande

MammaVeronika

Är du en skänk från ovan eller ? Vi bor i Stockholm så utbudet borde ju finnas tycker man... Tack för att du kollar. 
  • MammaVeronika

ska kolla med han, återkommer =) alltid kul att kunna hjälpa till =)

Home is where my heart is
Svar på tråden Randiga hissgardiner?