Han åt upp ett Tulpanblad är det giftigt?
Min 9-månaders fick tag i ett tulpanblad o mumsade i sig en del av det innan jag hann dit och tog bort det, tror inte han fick i sig så stor bit men är det någon som vet om det är giftigt??
Min 9-månaders fick tag i ett tulpanblad o mumsade i sig en del av det innan jag hann dit och tog bort det, tror inte han fick i sig så stor bit men är det någon som vet om det är giftigt??
Jag har för mig att tulpaner är "smågiftiga", ring giftcentralen och hör efter... Tur att han ändå inte åt så stor bit.
www.giftinformationscentralen.se/AlphaList_vaxt.asp&pAlpha=T&pDisplayType=1
Ja de är giftiga i stor mängd. Det står på giftinformationscentralen att man ska ringa om man ätit en stor mängd, men det är nog bäst att du ringer och kollar med dem i alla fall eftersom han är så liten.
Har för mig att vissa har tulpanblad (av blomman) i sallad. Och då kan den ju inte vara giftig? Men är absolut inte säker på detta så ring rådgivning
Jag hade med andra ord helt fel...
BymBym skrev 2009-01-27 17:41:16 följande:
Ring giftinformationen istället om du är osäker!
Pretty Banana skrev 2009-01-27 17:42:38 följande:
Det var visst ingen fara han fick i sig en så liten bit att det inte händer något alls. Man måste tydligen äta väldigt mycket för att det ska kunna hända något och det är då bara magbesvär.
Så skönt att det inte var något
Skönt att de inte är så giftiga för när jag googlade hittade jag salladsrecept med tulpanblad i...