Min dotter på 1 år bajsar GRÅTT!
Min dotter på 1 år bajsar grått??! Har aldrig sett det innan (har ett barn sen innan) Vad beror det på?
Hon är jättegnällig, gråter och skriker mycket.
Min dotter på 1 år bajsar grått??! Har aldrig sett det innan (har ett barn sen innan) Vad beror det på?
Hon är jättegnällig, gråter och skriker mycket.
ätit blåbär?
Magsjuka?
När vår store var 10 månade hade han kräksjuka eller nåt sånt. Då var bajset (som jag minns det nu) som gråvit välling.
Kontakta BVC i morgon bitti. Det låter som om din lilla flicka har ont i magen. Har hon feber? Är avföringen lös eller ar den normalkonsistens. Om bajset är åt det "vita" hållet så är det viktigt att få träffa en läkare, som får göra en bedömning.
Hon har druckit massa blåbärssoppa när hon var magsjuk förra veckan. Hon har även tänder på gång.
Syster mia det är inte jättelöst, det varierar men aldrig rinnigt. Tycker färgen varierar också, ibland mer mot vanliga hållet men igår var det riktigt grått, ljusgrått.
När barn är så små som din flicka är det vanligt att de utvecklar en tillfällig laktosintolerans som gör att avföringen blir grådassig och lös. Köp laktosfria produkter och ge hon det under en period. Skulle tro att det är detta som är problemet. Min son fick samma när han åkte på en rejäl magsjuka vid ett års ålder, men repade sig fort när vi väl uteslöt laktosen i kosten.
Uttryckte mig kanske konstigt. Vad jag menade var att det är vanligt att de små utvecklar tillfällig laktosintolerans om de har varit ordentligt magsjuka. Hoppas att du förstår vad jag menade.