• Miss Cee

Ge mig tips till Country/western/bbq-fest!!

Jag har bestämt mig för att ha en country/western fest i sommar, med BBQ och en massa countrymusik.

Nu skulle jag behöva lite tips och hjälp!
    Allt är välkommet. Ge mig ditt tips om mat, dukning, pynt, aktiviteter, musik mm.

Har du någon bra film eller bild att tipsa om som inspiration tar jag gärna det också :)

• Svar på tråden Ge mig tips till Country/western/bbq-fest!!
  • Balehead

Om ni håller till ute kan ni ju ha lite lasso- eller hästskokastning. Musiktävling "gissa vilken film denna musik är hämtad ur", med en massa signaturmelodier och annat från Lilla huset på prärien, Den onde den gode den fule, Den sista färden mm.

Och glöm vinet! Öl och whiskey får räcka.

• mosterYster

Musik: Hank Williams (Missisippi Mud!) måste ju vara given... finns att lyssna på på youtube!

• amaan

Spareribs marinerade i chilisås och honung serverade med coleslaw bör ju vara givet på en western BBQ fest.

Be alla deltagare ta på sig en hatt eller annan accessorar som matchar temat, så blir det lite mini-maskerad.

vad gäller dukning så bör väl lyktor i stil med svenskarnas kräftlyktor i papp upphängda i träden skapa rätt stämning. de är ju mycket för lampor och såna dekorationer i USA.

Låter som ett kul tema!!

• Miss Cee

Å jättebra tips alltihop!! Ska anteckna!!

Jag tycker att det är ett tacksamt tema, eftersom det "Räcker" med en cowboyhatt eller jeans och skjorta för att komma rätt klädd. Den som känner sig lite feg behöver inte komma i en hel kostym liksom..

Fler förslag??

Svar på tråden Ge mig tips till Country/western/bbq-fest!!