• I have a kid

NI som har apne larm (knapp larm ) !!!!!!!

Hej ni som har /hadde apne larm till era bebisar hur många månader var bebisen då ni tog bort apne larmet ??

ni som har apne larm nu när har ni tänkt ta bort det ??

• Svar på tråden NI som har apne larm (knapp larm ) !!!!!!!
  • maddan86

om du menar vanligt andningslarm såhar vi det nu och tänkte väl ta bort det vid 1 års ålder..

• sockernos82

vi har ett larm som vi fått låna på sjukhuset pga andnings uppehåll på våran son det ska vi ta bort vid 6 månader då säger barnläkaren att det inte är någon fara längre...

• Buffi

vi har ett andningslarm, och jag vill använda det tills hon är över ett år iaf. ett och ett halvt kanske! bara för att det känns så tryggt att ha det tycker jag! :-P

• Ann Lee
    I have a kid skrev 2009-01-27 19:05:13 följande:
    Hej ni som har /hadde apne larm till era bebisar hur många månader var bebisen då ni tog bort apne larmet ?? ni som har apne larm nu när har ni tänkt ta bort det ??
    Knapplarm är väl ett som fästs på magen? Vi har en graseby som man fäster på magen och en vanlig Angelcare. Det är väl tänkt att vi ska fundera på att sluta med dessa när sonen blir 6 månader. Men jag är tveksam till att jag är beredd då. Ska diskutera med andningsmottagningen när det är dags.

Har ni också Graseby? Det jag funderar på är detta med sladden... vill inte att sonen ska trassla in sig i det. Han börjar hasa sig nu med baken upp i vädret, och snart kan han sitta. Känns olämpligt att han får tag i larmet eller sladden till den.
  • I have a kid

Buffi skrev 2009-01-27 22:41:55 följande:

vi har ett andningslarm, och jag vill använda det tills hon är över ett år iaf. ett och ett halvt kanske! bara för att det känns så tryggt att ha det tycker jag! :-P
    har du ett knapp larm ??

för freja nästan sliter bort sitt larm (sensorn)

visst är du medveten om att du MÅSTE kunna hlr på spädbarn annars är larmet lönlöst ??
  • I have a kid
    Ann Lee skrev 2009-01-27 23:42:17 följande:
    Knapplarm är väl ett som fästs på magen? Vi har en graseby som man fäster på magen och en vanlig Angelcare. Det är väl tänkt att vi ska fundera på att sluta med dessa när sonen blir 6 månader. Men jag är tveksam till att jag är beredd då. Ska diskutera med andningsmottagningen när det är dags.Har ni också Graseby? Det jag funderar på är detta med sladden... vill inte att sonen ska trassla in sig i det. Han börjar hasa sig nu med baken upp i vädret, och snart kan han sitta. Känns olämpligt att han får tag i larmet eller sladden till den.
    vi har nog samma larm graseby mr10 .. samma problem här nästan, freja slitter bort sladden nästan eller sitter å biter på den då larmet inte är på dvs då hon är vaken under uppsikt.

sen så kastar hon ner larmet i backen då hon vaknar i sittvagnen ibland. Och som du så är jag rädd att hon trasslar in sig i larm sladden då hon ej har larmet på ska prata med hennes barnläkare på fredag så får vi se vad hon säger. varför har ni larm== ?
  • I have a kid

maddan86 skrev 2009-01-27 20:43:08 följande:

om du menar vanligt andningslarm såhar vi det nu och tänkte väl ta bort det vid 1 års ålder..
    har du madrass ???
  • Ann Lee
    I have a kid skrev 2009-01-29 01:44:31 följande:
    vi har nog samma larm graseby mr10 .. samma problem här nästan, freja slitter bort sladden nästan eller sitter å biter på den då larmet inte är på dvs då hon är vaken under uppsikt. sen så kastar hon ner larmet i backen då hon vaknar i sittvagnen ibland. Och som du så är jag rädd att hon trasslar in sig i larm sladden då hon ej har larmet på ska prata med hennes barnläkare på fredag så får vi se vad hon säger. varför har ni larm== ?
    Ja, prata med barnläkaren. Det är ju en riskfaktor det där med att trassla in sig i sladden också.

Kan ni inte fästa ert larm? vi har ett knäppe till vårt.  Jag antar att du är informerad om att larmet inte ska användas när barnet åker vagn eller t.ex. i en bilbarnstol. Eller man kan ju använda det men att det kan registrera rörelsen som andning. Fast när barnet åker vagn eller i bilen så har man ju full uppsikt över det, så då är det ju inte nödvändigt med larm. Däremot om hon ligger i vagnen och vagnen står still, så kan man ju såklart använda larmet.

Vi har larm eftersom vår dotter dog i PSD.

Hur gammal är er dotter?
  • maddan86

ja som en platta som ligger under madrassen

I have a kid skrev 2009-01-29 01:45:26 följande:
    har du madrass ???
  • I have a kid
    Ann Lee skrev 2009-01-29 12:32:50 följande:
    Ja, prata med barnläkaren. Det är ju en riskfaktor det där med att trassla in sig i sladden också.Kan ni inte fästa ert larm? vi har ett knäppe till vårt.  Jag antar att du är informerad om att larmet inte ska användas när barnet åker vagn eller t.ex. i en bilbarnstol. Eller man kan ju använda det men att det kan registrera rörelsen som andning. Fast när barnet åker vagn eller i bilen så har man ju full uppsikt över det, så då är det ju inte nödvändigt med larm. Däremot om hon ligger i vagnen och vagnen står still, så kan man ju såklart använda larmet. Vi har larm eftersom vår dotter dog i PSD. Hur gammal är er dotter?
    Ja just därför vi alltid har larmet på freja även då hon sitter i baby sitter, bilstol, och vagn i vaket tillstånd. föra tt hon inte ska trassla in sig i sladden.

Shiit jag visste inte att larmet kan registrera rörelsena från vagnen eller bilbarnstolen.

jag som alltid litar på larmet just för att slippa titta i vagnen helta tiden ÄR DU SÄKER??? vem har sagt?

För på neonatal då vi fick larmet och skulle då gå ut för första gången med freja i vagnen så oroade vi oss för hur vi skulle se om hon slutade andas.

Läkaren sa då att vi inte behöver kollat till henne eftersom att hon hadde sitt apnelarm som skulle larma om hon slutade andas !!!!!!!!!

freja är 7,5 månader korrigerat 5 månader
Svar på tråden NI som har apne larm (knapp larm ) !!!!!!!