• lillalillalillamysan

Hans pappa är sjuk, jag känner honom egentligen inte - ska jag höra av mig?

Har träffat en kille. Vi har egentligen bara setts en gång men hörts lite sporadiskt. Vi skulle ses igen men så blev hans pappa allvarligt sjuk och vi hördes inte på 14 dagar (jag visste inte att hans pappa var sjuk utan trodde att han inte vill höras).

Jag skickar i fredags ett mess till honom på fyllan och frågar vad han gör. Han svarar och jag ringer upp, vi pratar ett tag och bestämmer att vi ska ses i veckan. Pratar även i nykter tillstånd på lördagen. Hans pappa skulle operaras igår eller idag, en svår operation som innebar att organ ska bytas. Han skulle hört av sig igår men jag har inte hört något. Vi skulle ses imorgon (onsdag).

Nu undrar jag, ska jag skicka ett mess och höra efter hur det har gått för hans pappa? Eller är det känsligt och kan han uppfatta mig som påträngande? Det vill jag verkligen inte att han ska - jag vill ju bara visa att jag bryr mig. Är det dumt? Han kanske skulle kontaktat mig om han velat...

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Hans pappa är sjuk, jag känner honom egentligen inte - ska jag höra av mig?
  • lillalillalillamysan

Men vad kan man skriva då som inte kan tolkas som att jag hör av mig för att påminna honom om att han inte hört av sig... Vill verkligen inte att han ska känna dåligt samvete för att inte hört av sig eller lägga några krav på honom att höra av sig.

Några förslag?

hansdotter skrev 2009-01-27 19:18:31 följande:
    Klart du kan skicka ett, det är ju att visa omtanke.. Jag hade iaf tyckt det.
  • smilli vanilli

Du ska absolut höra av dig och visa att du bryr dig tycker jag! Tänk eftere hur du själv skulle vela haft det om situationen vore omvänd!

• lillalillalillamysan

ok, då ska jag höra av mig, tack Frågan är då hur jag ska formulera mig. Blir ju nervös av att skicka ett vanligt mess till honom och nu vet jag inte alls vad jag ska skriva

• Miss T

Hej!
    Spontant tycker jag inte att det är påträngande om du hör av dig. Jag tror han skulle tycka det är omtänktsamt av dig. Jag skulle sms än ringa. Han kan ju skicka ett kort sms tillbaka eller ringa. Beroende på va han känner. Det är inte så lätt att bara ringa när man har anhörig på sukhus. Dels så är man där längre tid (mobil är otillåten på sjukhus) eller så är man orolig/trött/upp o ner att man lätt glömmer av att ringa.

• smilli vanilli

Du kan skriva typ "tänker på dig och din pappa" då visar du att du både bryr dig om honom och att du finns kvar där när det lugnat ner sig lite!

• skorpionen80

Jag tycker också du kan höra av dig! Fråga inget om träffen (du vet ju inte hur det är med pappan) utan fråga hur operationen gick och att du hoppas att han är på bättringsvägen eller något liknande. Eller kanske att du finns där för honom om han vill prata lite eller bara komma bort från allt det jobbigt.

• lillalillalillamysan

Tack för era svar!

Kan jag skriva:

Hur har det gått för din pappa? Tänker på er...

Jag har ju aldrig träffat hans pappa, vet ju inte ens vad han heter. Låter det överdrivet att skriva så? Jag känner ju knappt honom heller... Usch, vad det här ska vara svårt

• Hadjelina

skriv typ "Hej! Hur har det gått med operationen? Hoppas allt är väl. Passar det fortfarande att ses imorgon eller vill du hellre ta det en annan dag?"

• lillalillalillamysan

Inte för att vara sån... Men, känns inte det lite väl på just nu? Om det inte har gått bra för hans pappa så tror jag inte att han är så sugen på att tänka på vår dejt.

Hadjelina skrev 2009-01-27 19:35:28 följande:
    skriv typ "Hej! Hur har det gått med operationen? Hoppas allt är väl. Passar det fortfarande att ses imorgon eller vill du hellre ta det en annan dag?"
  • skorpionen80

lillalillalillamysan skrev 2009-01-27 19:34:50 följande:

Tack för era svar! Kan jag skriva: Hur har det gått för din pappa? Tänker på er... Jag har ju aldrig träffat hans pappa, vet ju inte ens vad han heter. Låter det överdrivet att skriva så? Jag känner ju knappt honom heller... Usch, vad det här ska vara svårt
    Det låter jättebra! OK att du inte träffat pappan, men det är ju killens pappa det gäller, och han är en stor del av denna killens liv. Hoppas du förstår mitt svammel =S

Jag tycker inte alls det låter överdrivet. Utgå från dig själv och om det var din pappa som låg på sjukhuset, hur skulle du då känna om någon som aldrig träffat honom frågade hur operationen gick? Jag gissar att du skulle bli lite rörd över att personen undrar och bryr sig.
  • lillalillalillamysan

Ojoj, nu har jag skickat Skrev som jag skrev i inlägg 10... Hoppas att han tar det bra nu, får se om han hör av sig eller inte.

Tack för råd, stöd och hjälp!

• lillalillalillamysan

Förstod dig Tack!

skorpionen80 skrev 2009-01-27 19:48:44 följande:
    lillalillalillamysan skrev 2009-01-27 19:34:50 följande:
    Det låter jättebra! OK att du inte träffat pappan, men det är ju killens pappa det gäller, och han är en stor del av denna killens liv. Hoppas du förstår mitt svammel =S Jag tycker inte alls det låter överdrivet. Utgå från dig själv och om det var din pappa som låg på sjukhuset, hur skulle du då känna om någon som aldrig träffat honom frågade hur operationen gick? Jag gissar att du skulle bli lite rörd över att personen undrar och bryr sig.
  • smilli vanilli

Jag tror att det blir kanon om du skrev så! Tala om hur det gick sen! Nyfiken!

Svar på tråden Hans pappa är sjuk, jag känner honom egentligen inte - ska jag höra av mig?