• Miss T

Kläder + smink för fest a la 70/80-tal. Tips?

Hej!
    Jag ska på fest som har 70-/80-tals tema. Jag har ingen aning på vad jag ska ha på mig eller sminka mig. Har ni tips på ngt som inte kostar alldeles för mkt. Jag ska fösöka titta på lite bilder o så men tycker det är kul med personliga tips.

• Svar på tråden Kläder + smink för fest a la 70/80-tal. Tips?
  • Dixie

är det båda 70 och 80 tals tema? - för mig är det väldigt olika.....

80-tal får du ju ha håret i en tofs mitt på huvudet, eller luggen i en tofs, blå mascara, många plastarmband i pastellfärger och gärna en stor collagetröja med tex MUsse Pigg på!!

70-tal är ju mer naturfärger, eller brunt/organge

• Miss T

Jag blev också lite förrvirrad där men tror dem menar att man har dessa två att välja på. Antingen 70-tals stil eller 80-tal.

• Miss T

Tack för beskrivningen. Nu får jag några flashback. Hur klär man sig om man ska på fest?

• PrettyGirl

Hehe, om jag hade sparat min grönprickiga kavaj med axelvaddar hade du kunnat få den;) Man var verkligen snyggast på alla partyn på 80-talet:)

• PrettyGirl

Dixie skrev 2009-01-27 20:32:48 följande:

är det båda 70 och 80 tals tema? - för mig är det väldigt olika..... 80-tal får du ju ha håret i en tofs mitt på huvudet, eller luggen i en tofs, blå mascara, många plastarmband i pastellfärger och gärna en stor collagetröja med tex MUsse Pigg på!! 70-tal är ju mer naturfärger, eller brunt/organge
    Ja, o högt sprayad lugg med för 80-tals look:) Tänker lite trance dance oxå där, har för mig att de hade stoora luggar!
  • Miss T

Jag har tittat på tradera för "inspiration" men sjutton va svårt. Tror ni secondhand affärer har så gamla kläder?

Svar på tråden Kläder + smink för fest a la 70/80-tal. Tips?