• Räddharen

Överdel när jag ammar?

Jag gillar inte att flasha tuttarna för vem som helst, samtidigt vill jag kunna vara på andra platser än bara hemma.

Bra tips på billiga överdelar när man ammar efterlyses.
    Måste jag köpa de svindyra märkesspecialkläderna eller har ni smarta tips på hur man kan använda sin vanliga kläder? Eller kanske billigare men funktionella modeller?

• Svar på tråden Överdel när jag ammar?
  • salsajenny

har själv några tröjor från hm som jag tycker funkar helt ok, men många vet jag har vanligt linne som de drar ner under brösten, och sen en t-shirt ovanpå, som de drar upp ovanför brösten, så blir där en glipa där tutten får kika ut, ska testa det själv sen när ungen väl behagar titta ut.....:-P

• TvåM

Linne som är elastiskt upptill så man kan dra ner det över tutten o sen tröja över som man drar uppåt så behöver man inte visa mer än nödvändigt.

Tunn filt över axeln o barnets huvud.

• Dixie

jag har alltid haft en filt med att lägga över, och ett linne under tröjan funkar också bra!

• annasoneborg

jag kör ammningslinne under alla tröjor, sen drar jag bara upp den tröjan som jag har över och viker ner linnet en liten bit, då får man bara ut tutten precis.

• j 3 n N y

Jag gör som annasoneborg; amningslinne (från h&m) under allt jag tar på mig, toppar, skjortor, tunikor, cardigans. Funkar ok, men amningstiden är väl inte den mest fashionabla tiden i ens liv

• Jessica1

har köpt 3 linnen från hm och sytt ihop dem till 2 linnen. i samma stil som mitt boob linne som jag köpte på rea. funkar jättebra.

~~~~~~~ Gustav 080509 ~~~~~~
  • Arkansiel

Jag har inte vågat mig ut än (har väl inte haft direkt anledning heller direkt, sonen är bara 12 dagar ) men bävar inför att amma ute med tanke på att jag måste använda amningsnapp på ena bröstet fortfarande och det är ju lite bök och stök att sätta på den och det lär bli svårt med en filt hängande över bröstet, då ser jag ju inte vad jag håller på med!

Någon som använder amningsnapp och ammar ute och har tips om hur det kan göras smidigt utan att behöva flasha allt och alla (sorry TS, spinner lite vidare på din tråd)?

• j 3 n N y

Arkansiel: Åh, jag vet PRECIS hur du känner. Jag lyckades få min dotter att sluta med amningsnapp nu i julhelgen, då var hon nästan fyra månader. Så jag har suttit på otaliga caféer och restauranger och flashat tuttar, pillat med amningsnappar och skvätt bröstmjölk. Blir svettig bara jag tänker på det. Jag har alltid haft en liten handduk (ca 20x20 cm) hopvikt under dotterns huvud och snabbt tryckt upp den mot bröstet när amningen är klar. Annars kan jag bara tipsa om att hitta ett mörkt hörn eller liten avskild del. Har också suttit på offentliga toaletter (men bara de som jag VET är fräscha) och ammat.

• Frums

Jag har kört men ammnings tröjor och linne under tröja varianten...funkar kanon! nu på vintern kan man ju även ha en kofta eller liknande så har man mer att gömma sig i...filt över axeln e ju oxå bra speciellt om man har en nyfiken liten som gärna ska glo på allt annat än att koncentrera sig på tutten =)

• Arkansiel

Sjögurka79: iiiiiiiiks!! 4 månader med amningsnapp? jag som redan är SÅ frustrerad på den! *tar djuuupa långa andetag* måste byta inställning och ta det lugnt. Det får ta den tid det tar med nappen. Och tack för tipsen, smart att alltid ha en liten handduk under huvudet som kan tryckas på bröstet direkt!

• Rudies

Jag kör så som många andra här skriver. Ett vanligt elastiskt baslinne från HM som jag drar ner och en vanlig tröja över som jag drar upp. Bra och diskret. Man kan ha sina vanliga kläder och behöver inte springa ut och köpa nytt. :)

• Finns ingen ledig signatur

jag gör som alla andra verkar det som, köpte manings linne på hm , 198 kr för två st. Har mina vanlig tröjor över som jag bara drar upp. Funkar toppen för mig. Vill jag vara ännu mer diskret så lägger jag lilltjejens snutte lite lätt över henne när hon äter.

• eilien

köpte amingstoppar på hm 2 st för 249kr, funkar perfekt. Kanske inte jättekul att ha dessa jämnt när man är ute men men vad gör man inte för de små liven =)

ang amningsnappen så tycker jag det funkade fint att sätta på den ganska diskret om man hade barnet framför sig och amningstopp då finns det ingen som ser om de inte rå stirrar .

• TinaLi

Om man, som jag, har ganska stora bröst så är det lite svårare o dölja. men jag har kört med H&Ms amningslinnen (omlott med breda axelband. Finns även långärmade) Dom funkar bra. O så har jag tröja över som jag drar upp över brösten bara.
    Blir bra och diskret.
    Har även kört med linnen som jag drar ner under bröstet o tröjan som jag drar upp över bröstet. Är ganska diskret iaf.
    O vill man kan man ha en filt över barnet så är det ännu mer diskret.

(Jag sitter ofta på café med mina ammande vänninor, så vi har tagit tips av varandra.)
    Men linnea från H&M o stratchlinnen, med tröja tycker jag funkar bäst. Slipper man köpa dyra amningstoppar och kan använda sina vanliga tröjor!

Svar på tråden Överdel när jag ammar?