• Anonym (Undrar)

Hur länge kan man vänta med att gå på toa efter sex?

Om man vill bli gravid och har sex hur länge ska man ligga kvar innan man går på toa? Spelar det någon roll?? Jag har lätt för att få problem i underlivet och har därför fått rådet av en barnmorska att alltid kissa efter sex. Men nu vet jag inte hur jag ska göra, jag har läst att man inte ska springa upp på en gång, hur länge kan vara vettigt att vänta?

Kanske låter som en dum fråga, men det kanske finns någon i samma situation eller någon som ändå vet?

• Svar på tråden Hur länge kan man vänta med att gå på toa efter sex?
  • MissSummer

Nej det spelar ingen roll, helst ska du gå på toa direkt efter så minskar du risken för urinvägsinfektion.

• Anonym (hmm)

jag tror inte de spelar nån roll om du ligger ett tag eller inte.. gå upp o kissa om du behöver..

• Anonym

Ja, jag har varit gravid fem ggr, o jag går ALLTID o kissar direkt efter sex. Tror verkligen inte att det spelar någon roll....

• Anonym

det spelar ingen roll... ställ ett glad filmjölk upp och ner och se om allt rinner ut eller om det är kvar i kanterna

• Anonym

Ha, den har jag aldrig hört förut. Bra där! Skrattande

Anonym skrev 2009-01-27 21:00:31 följande:
    det spelar ingen roll... ställ ett glad filmjölk upp och ner och se om allt rinner ut eller om det är kvar i kanterna
  • Anonym

Snodde uttrycket av en annan medlem här så jag ska inte ta åt mig hela äran. Men det är en bra jämförelse för trots att det rinner ut en hel del så finns det massa små spermier i det  som stannar kvar. Lycka till med bebisverstan föresten och hoppas att det har tagit sig så att det kommer att växa en kotte där inne

Anonym skrev 2009-01-27 21:01:17 följande:
    Ha, den har jag aldrig hört förut. Bra där!
  • Anonym (Undrar)

Tack snälla för era svar!

Tack till dig som skrev lycka till :)

Svar på tråden Hur länge kan man vänta med att gå på toa efter sex?