• dinana

Avfärgning... hur skall man göra?

Hejsan, jag och en kompis vi har funderat på hur man bäst byter färg... jag har svart färgat hår, men är mellanblond i botten och är sååå trött på att behöva färga stup i kvarten så jag skulle vilja gå över till typ askblont/slingor. Frågan är nu hur man enklast gör detta. Fick rekommendation att avfärga håret först.. men undrar lite hur det påverkar håret.... sliter det mycket på håret.. eller sliter det inte alls?

Tips tack!

Min kompis är mellanbrun i botten och har en mörkbrun färg över nu... men hon vill ha blont hår med slingor. Tips hur hon skall gå till väga...

Hur fungerar avfärgningen egentligen.. ?

★ Molly ?061216 ★ (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • Svar på tråden Avfärgning... hur skall man göra?
  • MillionStars

Den bleker ju ganska så kraftigt! Så visst sliter det på håret.

Då jag har varit mörk har jag fått avfärga flera gånger innan jag har haft på den slutliga färgen...

Så köp en blekning (typ polly blonde har en intesiv blekning) och se hur resultatet blir...färga sedan över med den blonda färgen+slingor

• dinana
    MillionStars skrev 2009-01-28 08:16:06 följande:
    Den bleker ju ganska så kraftigt! Så visst sliter det på håret. Då jag har varit mörk har jag fått avfärga flera gånger innan jag har haft på den slutliga färgen... Så köp en blekning (typ polly blonde har en intesiv blekning) och se hur resultatet blir...färga sedan över med den blonda färgen+slingor
    Ja jag tänkte mer om det var någon skillnad med de-colouring och blekning. Blekningen vet jag ju att den fungerar då jag använt mig av den metoden innan.. men som sagt så sliter det ju helt galet på håret och jag tänkte om det fanns någon annan väg man kunde gå för att få håret blont utan att behöva slita så mycket på håret.... vet ju att det är en lång process som kommer ta ett par veckor/månader... men tänkte man kunde bli fin till i sommar i alla fall.
  • LykkeLee

Jag skulle ha satsat en slant på att gå till en frisör och få hjälp med detta. En kompis till mig körde avfärgning själv, det slet som fan på håret som blev helt förstört och som gick AV på vissa ställen. Hon fick klippa av hela skiten.. inte så kul då hon hade håret en bra bit ned på ryggen.

• Trolli

Avfärgning är typ samma sak som att blondera håret = Sliter som attan!
    Men för att gå från svart till ljust är det bästa sättet att avfärga det först sen blondera det eller lägga i en ljusbrun färg eller gå till en frisör som hjälper er

• Amilie

Enligt min mamma som är frisör så är inte avfärgning och blekning samma sak.

Vet dock inte om det går att få tag på avfärgning i vanliga affärer eller om man måste gå till en frisör. Om jag uppfattat det rätt så är det i alla fall bäst att avfärga först i båda fallen. Men jag skulle investera pengarna hos en frisör, för jag garanterar att du kommer blir orange som en morot vare sig du avfärgar eller försöker dig på blekning...

• dinana
    Trolli skrev 2009-01-28 11:11:12 följande:
    Avfärgning är typ samma sak som att blondera håret = Sliter som attan! Men för att gå från svart till ljust är det bästa sättet att avfärga det först sen blondera det eller lägga i en ljusbrun färg eller gå till en frisör som hjälper er
    Ja, fast jag pratade med frisören och de sa att det är ungefär samma sak att göra det hos dem som att göra det själv.. Det sliter som attan på håret... Synd att det inte finns en bättre medod. Jag vill inte bli blond, det är jag ju i botten
  • dinana
    Amilie skrev 2009-01-28 11:12:48 följande:
    Enligt min mamma som är frisör så är inte avfärgning och blekning samma sak. Vet dock inte om det går att få tag på avfärgning i vanliga affärer eller om man måste gå till en frisör. Om jag uppfattat det rätt så är det i alla fall bäst att avfärga först i båda fallen. Men jag skulle investera pengarna hos en frisör, för jag garanterar att du kommer blir orange som en morot vare sig du avfärgar eller försöker dig på blekning...
    här kostar de-colouring 29 kr i affären för ett paket.
  • dinana

har aldrig blivit orange i håret när jag blekt håret.. men det beror väl på vad man har för hårfärg i från början kanske....

Svar på tråden Avfärgning... hur skall man göra?