• Anonym (orolig)

Fick en stark elstöt idag (gravid i vecka 7) farligt?

Jag fick en ganska så stark elstöt idag från en radio. Självklart blev jag rätt orolig eftersom jag är gravid i vecka 7. Någon som vet om det kan vara farligt?

Har fortfarande ont i armen av stöten fast det är flera timmar sen jag fick den.

• Svar på tråden Fick en stark elstöt idag (gravid i vecka 7) farligt?
  • hinderbana

Varför har du inte kontaktat vården om du är orolig?

• Anonym (orolig)
    hinderbana skrev 2009-01-27 21:23:55 följande:
    Varför har du inte kontaktat vården om du är orolig?
    jag är ju bara i vecka 7, hade jag varit i vecka 27 hade det varit lite annorlunda
  • hinderbana

Jag menar bara att du kan få ett bättre svar ifrån sjukvårdspersonal, ring sjukvårdsupplysningen! Skulle inte nöja mig med ett svar ifrån vemsomhelst härinne i en sån fråga!

Men allt är säkert bra ska du se!

• Anonym (xxx)

Jag fick en kraftig elstöt som gick in genom armen och ut genom mitt ena ben tidigt i min graviditet. Tog kontakt med en läkare som menade att strömmen tar den kortaste vägen ut. Alltså den gick ned i marken, var barfota. Läkaren menade att strömmen inte skadat barnet. Ring och hör för säkerhets skull med en läkare.

• Anonym (orolig)
    hinderbana skrev 2009-01-27 22:19:44 följande:
    Jag menar bara att du kan få ett bättre svar ifrån sjukvårdspersonal, ring sjukvårdsupplysningen! Skulle inte nöja mig med ett svar ifrån vemsomhelst härinne i en sån fråga!Men allt är säkert bra ska du se!
    Jo jag förstår det, men dom kan ju inte göra så mycket det har ju redan inträffat. Hade jag gått längre hade jag nog varit orolig om typ hjärtat stannat på barnet men så här tidigt finns det väl knappt något hjärta....
  • AnneSophie
    Anonym (orolig) skrev 2009-01-28 15:59:49 följande:
    Jo jag förstår det, men dom kan ju inte göra så mycket det har ju redan inträffat. Hade jag gått längre hade jag nog varit orolig om typ hjärtat stannat på barnet men så här tidigt finns det väl knappt något hjärta....
    Jodå, nog har fostret hjärta i vecka 7. Dock är det väldigt liten risk att fostret skulle ha tagit någon skada av denna ändå antagligen milda stöt.

Om du har ont i din arm så kanske du borde be någon kolla på det för din skull.
    « People will judge you on what you can build, not what you destroy. »
  • ohmy

Man ska ALLTID ta kontakt med läkaren om man fått en stöt. Stötetn kan senare rubba hjärtrytmen om det var en stark stöt! Du borde ringa och höra.. för dig själv också..

Svar på tråden Fick en stark elstöt idag (gravid i vecka 7) farligt?