• VilsenMor

14-åring tillsammans med en jämnårig kille från Kosovo

Har en 14-årig dotter som börjat sällskapa med en kille från Kosovo. Min man och jag är inte rasister men vi har en del fördomar. De träffas ute. Hur ska man hantera detta? Har försökt att prata med henne men han är det bästa som finns. Snälla hjälp mig, detta är fruktansvärt jobbigt för hela familjen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-31 14:33
    Glömde nämna att pojken och hans familj är djupt troende muslimer. Många muslimer har speciella åsikter om kvinnor och hur de ska vara. Det är det som skrämmer oss.

• Svar på tråden 14-åring tillsammans med en jämnårig kille från Kosovo
  • TBS

Vad är det du vill att din dotter ska veta?

• Diwa

"vi har en del fördomar"

ööö folk som folk

antar att ni pratat blommor och bin, förklarat hur man skyddar sig osv?

~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~
  • emelasmamma

Sluta ha fördommar... då mår ni bättre.
    Dottern kommer inte sluta träffa killen för att ni mår dåligt.

• Sarita

Lär känna honom ordentligt då. Så får vi hoppas ni lär er att se förbi fördomarna!!!

• LoveSharPei

Herregud vad är ni rädda för? Jag var tillsammans med en alban från Kosovo i 4år och det ångrar jag inte en sekund. Han har lärt mig en massa saker och även hans familj. Mer respektfulla och kärleksfulla människor får man leta efter!

Varför är det så hemskt att din dotter träffar en kille från Kosovo? Dom är ju knappast bättre än våra svenska söner, bröder och män.

• LoveSharPei

LoveSharPei skrev 2009-01-29 21:51:26 följande:

Herregud vad är ni rädda för? Jag var tillsammans med en alban från Kosovo i 4år och det ångrar jag inte en sekund. Han har lärt mig en massa saker och även hans familj. Mer respektfulla och kärleksfulla människor får man leta efter!Varför är det så hemskt att din dotter träffar en kille från Kosovo? Dom är ju knappast bättre än våra svenska söner, bröder och män.
    "knappast värre ska det stå"
  • mandelblomma

*asg* vi är inte rasister men har en del fördomar...det går liksom inte ihop i samma mening!
    Antingen har ni fördomar om människor från andra länder och då har ni rasistiska fördomar...eller så har ni det inte.

• pussgurkan86

vad är det för fel på albaner?? kan ni berätta det för mig?? jag är tillsammans med en alban och han är hur underbar som helst. Visst det finns dåliga albaner som hittar på massa kriminellt men är alla svenskar verkligen så lagliga då?? nej nej ni ska inte döma folk efter var dom kommer ifrån.

• medea08

Jag ser inte problemet? Vad är ni rädda för? Säger som ovanstående, bjud hem honom och lär känna grabben!

Svar på tråden 14-åring tillsammans med en jämnårig kille från Kosovo