• h81

någon som har en bmw 325i touring -06 med bilbarnstolar/barnvagn i??

Har vart o kikat på en sådan idag o kommit fram till två frågor
    1. går den in i garaget?
    2. får vi in våra två bakåtvända bilbarnstolar i?? i nuvarande bilen (audi a4 avant) har vi kopplat ur airbagen i fram o har en i fram o en mitten bak... frågan är hur det får plats i en bmw.. någon sa att det kostar 6000 att koppla ur airbagen i en bmw (förvånar mig inte) isåfall får vi väl flytta bak båda barnen.... den store kan snaaaart sitta framåt så det handlar inte om lång tid men finns det ngn här som har två bakåtvända bilbarnstolar i en sådan bil så vore jag tacksam svar

• Svar på tråden någon som har en bmw 325i touring -06 med bilbarnstolar/barnvagn i??
  • Gorban

Det blir nog svårt att få in två stolar, en i fram- och en i baksätet, på en 325iT.

Jag har en 525dT och två Acta Graco Duologic-stolar. Det är precis så att de får plats bakom varandra. Men de är isofix-stolar och tar kanske lite mer plats än en del andra stolar så ni får kanske byta stolar för att få det att fungera.

Svärfar har en 330xdT och det ser ganska trångt ut om man skulle sätta in två stolar där.

Om ni inte har köpt bilen ännu så leta efter en som har nyckelavstängning av airbagen fram. Det har de flesta nyare BMW men en del har snålat då det är ett tillval som kostar 900 kr.

• h81

Gorban skrev 2009-01-28 12:19:20 följande:

Det blir nog svårt att få in två stolar, en i fram- och en i baksätet, på en 325iT.Jag har en 525dT och två Acta Graco Duologic-stolar. Det är precis så att de får plats bakom varandra. Men de är isofix-stolar och tar kanske lite mer plats än en del andra stolar så ni får kanske byta stolar för att få det att fungera.Svärfar har en 330xdT och det ser ganska trångt ut om man skulle sätta in två stolar där.Om ni inte har köpt bilen ännu så leta efter en som har nyckelavstängning av airbagen fram. Det har de flesta nyare BMW men en del har snålat då det är ett tillval som kostar 900 kr.
    tror du det är några problem med en bakåtvänd mitten bak samt en framåtvänd bredvid den??
  • Gorban

Det beror nog på vilka stolar ni har. Det bästa är om ni har möjlighet att prova stolarna i bilen innan köp.

Ställ frågan i 3-serieforumet på www.autopower.se eller sök efter liknande frågor. Det är sveriges största BMW-forum.

• h81

Gorban skrev 2009-01-28 13:00:21 följande:

Det beror nog på vilka stolar ni har. Det bästa är om ni har möjlighet att prova stolarna i bilen innan köp.Ställ frågan i 3-serieforumet på www.autopower.se eller sök efter liknande frågor. Det är sveriges största BMW-forum.
    ska jag göra, tack för tipset!! hmm..vad heter våra stolar då tro??
  • hockeygirl

Jag har en bmw 330 i samma modell som den ni har tänkt att köpa och jag skulle skrika NEJ! För det funkar inte vi har en acta graco duologico i baksätte i isofix fästena men man får kanppt plats att sitta fram och skulle jag behöva sätta sambon körandes och två barn bak då hade han vägrat jag hade kanske klarat det men knappt.
    MYcket fin och bra bil men ingen familjebil precis en bil jag varmt kan rekomendera som familjebil är en passat där finns hur mycket utrymme som helst för vagnar , barnstolar och allt annat som man behöver att ta med sig plus att den är billigare att äga en både bmw och audi.

Lycka till:)'

• h81

hockeygirl skrev 2009-01-28 17:48:46 följande:

Jag har en bmw 330 i samma modell som den ni har tänkt att köpa och jag skulle skrika NEJ! För det funkar inte vi har en acta graco duologico i baksätte i isofix fästena men man får kanppt plats att sitta fram och skulle jag behöva sätta sambon körandes och två barn bak då hade han vägrat jag hade kanske klarat det men knappt.MYcket fin och bra bil men ingen familjebil precis en bil jag varmt kan rekomendera som familjebil är en passat där finns hur mycket utrymme som helst för vagnar , barnstolar och allt annat som man behöver att ta med sig plus att den är billigare att äga en både bmw och audi.Lycka till:)'
    men en framåtvänd bältesstol o en bakåtvänd i mitten då?? baksätet är ju rymligare än det vi har nu i audin...?
    jag har allt hejat på passat men sambon är kräsen o bmw vinner
  • Gorban

h81 skrev 2009-01-28 22:38:10 följande:

hockeygirl skrev 2009-01-28 17:48:46 följande:
    men en framåtvänd bältesstol o en bakåtvänd i mitten då?? baksätet är ju rymligare än det vi har nu i audin...?jag har allt hejat på passat men sambon är kräsen o bmw vinner
    Ja om valet står mellan Passat och BMW så vinner BMW alla gånger. Det är stor skillnad på inredningskvalitet och vägkänsla. Men Passat är en väldigt bra bil för de pengar den kostar.
Svar på tråden någon som har en bmw 325i touring -06 med bilbarnstolar/barnvagn i??